با حضور معاون وزیر بهداشت
مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قم افتتاح شد. این پایگاه در زمینی به مساحت 7 هزار و 200 مترمربع در یکی از مکان‌های استراتژیک استان قم و در حدفاصل عوارضی قم تهران و کاشان قم احداث‌شده است.
کد خبر: ۳۸۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۲ 28 February 2017
به گزارش تابناک قم، مراسم افتتاح مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی کشور با حضور دکتر آقاجانی معاون وزیر بهداشت، استاندار قم و دیگر مسئولان استانی در محل این پایگاه برگزار شد.

این پایگاه در زمینی به مساحت 7 هزار و 200 مترمربع در یکی از مکان‌های استراتژیک استان قم و در حدفاصل عوارضی قم تهران و کاشان قم احداث‌شده است.

مجهزترین پایگاه اورژانس هوایی با زیربنای 800 مترمربع در قسمت اداری و 700 مترمربع زیربنای آشیانه به همت خاندان خیر محترم مرحوم خرمی روز احداث شده است. 

در این پروژه نگاه بحران‌محور مورد تأکید قرار گرفته و این فضا امکان فرود بالگرد پهن‌پیکر و نیز استقرار آمبولانس زمینی، اتوبوس آمبولانس و غیره را دارد.

اورژانس هوایی قم تاکنون ۷۰۰ مصدوم را نجات داده است

دکتر ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم، با اشاره به اهمیت افتتاح این پروژه اظهار داشت: بعد از طرح انقلاب گونه تحول در نظام سلامت در 3 سال گذشته شاهد جهش چشمگیر در زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان بوده‌ایم و امروز به‌جایی رسیدیم که حتی دشمنان هم وادار به اعتراف و الگو گیری از این طرح بزرگ‌شده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت استان قم در زیرساخت‌های درمانی در سه سال گذشته، افزود: استان قم از لحاظ کیفی و کمی در طول این سه سال پیشرفت قابل‌توجهی داشته ‌و باهمت جامعه پزشکی و کمک‌های دولت و مجلس، استان قم، قابل‌ مقایسه با قبل از اجرای این طرح نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: یکی از برکات طرح تحول نظام سلامت، تحول در مشارکت خیرین براساس نیازهای کارشناسی شده بود و امروز استان قم تبدیل به کارگاه توسعه در حوزه سلامت، نوسازی، احداث بیمارستان‌ها و پایگاه‌های به بهداشت شده است.

وی با تأکید براینکه پیش‌ازاین اورژانس هوایی محدود به چند کشور شده و حتی برخی کشورهای اروپایی هم از این امکان بی‌بهره بودند، ابراز کرد: به لطف خداوند آئین افتتاح اورژانس هوایی کشور در سال ۹۳ با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت به‌صورت همزمان در 14 استان در قم برگزار شد که از سال تاکنون بالگرد اورژانس بیش از ۳۰۰ پرواز داشته و توانسته جان ۷۰۰ مصدوم را نیز نجات دهد.

دکتر ایرانی‌خواه با بیان اینکه قم محور 17 استان کشور و در قلب سه محور حادثه‌خیز کشور قرارگرفته است، گفت: نخستین پایگاه استاندارد اورژانس هوایی کشور توسط خانواده و بستگان مرحوم حاج اسماعیل خرمی روز با هزینه‌ای بالغ‌بر 4 میلیاردی در قم مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

قم جزو بهترین اورژانس های کشور

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به همت بالای اورژانس در خدمت‌رسانی به مردم اظهار داشت: در وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به خدمات اورژانس پیش از بیمارستانی و بیمارستانی شده و امروز به لطف خداوند 2200 پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد.

دکتر محمد ‌آقاجانی با بیان اینکه 2400 دستگاه آمبولانس به‌زودی به اورژانس کشور اضافه خواهد شد، افزود: تقویت نیروی انسانی اورژانس کشور یکی از برنامه‌های مدنظر است و امروز در کشور 30 پایگاه هوایی اورژانس وجود دارد که امیدواریم بتوانیم آن‌ها را به 44 پایگاهی که نیاز است برسانیم.

وی ادامه داد: بالگردهای تخصصی اورژانس که توانایی دید در شب را دارد در حال خریداری است و به‌زودی وارد کشور خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر‌اینکه اورژانس قم یکی از موفق‌ترین اورژانس‌های کشور به‌حساب می‌آید، ابراز کرد: پایگاهی که امروز در قم مورد بهره‌برداری قرارگرفته است، استانداردترین پایگاه کشوری است که حتی تهران هم چنین پایگاهی ندارد و انشاءالله بتوانیم با کمک خیرین تمامی 44 پایگاه اورژانس هوایی کشور را مجهز و استاندارد کنیم.

وی عنوان کرد: استان قم عقب‌ماندگی‌های زیادی در حوزه بهداشت و درمان دارد که برنامه‌های خوبی در این راستا در حال انجام است تا بتوانیم دین خود به مردم را ادا کنیم.

۳۰ پایگاه اورژانس هوایی در کشور راه اندازی شده است 

در ادامه سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اظهار کرد: برکات طرح تحول سلامت نصیب همه مردم شده است و به همت دولت، خیرین، مردم و مسوولانی که در حوزه بهداشت و درمان هستند اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است.

دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به احداث بیمارستان‌های مختلف و افزایش تخت‌های بیمارستانی گفت: در بخش فوریت‌های پزشکی شاهد اقدامات قابل توجهی بوده و در شرایط کنونی 30 پایگاه هوایی در کشور راه اندازی شده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ایجاد پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و روستایی نیز در دستور کار است، بیان کرد: ایجاد پایگاه‌های روستایی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که شاهد تصادفات و تلفات بسیاری در جاده‌های روستایی هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه اورژانس پیش بیمارستانی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های منابع تلاش همکاران ما در این است که بتوانند امدادرسانی بهتری داشته باشند.

دکتر کولیوند به وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی اشاره کرد و یادآور شد: توسعه و گسترش اورژانس‌های بیمارستانی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در توسعه و گسترش این بخش اقدامات قابل توجهی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مردم به شهر قم است و بسیاری از مردم در طول سال به این شهر سفر می کنند تاکید کرد: بهره مندی از نیروی انسانی متدین و ایثارگر در حوزه درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه در بخش فوریت‌های پزشکی با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم افزود: امیدواریم با دانشکده‌ای که می‌خواهیم ایجاد کنیم نیروهایی را تربیت کنیم تا بتوانند در این سیستم خدمات خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: این حوزه دارای اهمیت بسیار زیادی است و بحث درمان در کشور روز به روز ارتقاء کمی و کیفی داشته است و مردم قدر این خدمات را می‌دانند و میزان رضایت مردم از این خدمات افزایش یافته است و امیدواریم بتوانیم خدمات خود را گسترش داده و کیفیت آن را ارتقاء دهیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
جناب دکتر کولیوند از مسیولین بی ادعا بوده اند ومردم قم وکشوراز تلاش های ایشان در شرایط دشوار مالی وتکمیل خدمات اورزانس سپاسگزارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار