مدیر جهاد کشاورزی سیروان گفت: به منظور توسعه باغات متمرکز پسته برای اولین بار در استان ایلام تعداد 20 هزار اصله نهال پسته رایگان بین باغداران سایت باغبانی بانواز این شهرستان توزیع شد
کد خبر: ۳۸۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 26 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛حجت اله بخشوده اظهار کرد: این تعداد نهال پسته در 2 مرحله با فراخوانی باغداران سایت باغبانی بانواز بین آنها توزیع شده است.
 
وی افزود: برای آموزش عملی کاشت نهال پسته در محل احداث باغات سایت بانواز از اساتید مجرب و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان دعوت شد تا بر غرس نهال نظارت داشته و آموزش های عملی را نیز ارائه دهند.
 
بخشوده یادآور شد: در این راستا و به منظور آموزش مستمر باغداران سایت جهت غرس مطلوب 6 ناظر کشاورزی با تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد کنار باغداران آموزش های لازم را ارائه می دهند.
 
مدیر جهاد کشاورزی سیروان تاکید کرد: با غرس 20 هزار اصله نهال پسته در سایت مذکور برای اولین بار 30 هکتار باغ پسته به سطح باغات شهرستان افزوده شد و با توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش باغبانی، شهرستان سیروان را متحول خواهد کرد.
 
شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در 65 کیلومتری ایلام قرار دارد و با توجه به اراضی مستعد زراعی و باغی و همچنین عبور رودخانه پر آب سیمره از این شهرستان می تواند به یکی از مناطق مستعد در حوزه کشاورزی استان ایلام تبدیل شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار