هشدار هواشناسی ایلام:
مدیرکل هواشناسی ایلام با اشاره به ورود سامانه قوی بارشی به مردم و مسئولان برای مقابله با آن هشدار داد و گفت: این سیستم بارشی که عصر امروز وارد آسمان استان می شود از قدرت ریزشی بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۳۷۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 12 February 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛  یوسف شیخ الملوکی روز یکشنبه اظهار کرد: با فعالیت این سیستم هوایی که تا اواخر هفته جاری در فضای استان ایلام جریان دارد احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه با ورود این سیستم بارشی جاری شدن سیلاب به خصوص ویژه در جنوب و جنوب شرق استان ایلام در این مناطق دور از انتظار نیست هشدار داد: مردم و مسئولان آمادگی مواجهه با این شرایط بارش را داشته باشند.
 
شیخ الملوکی یادآور شد: بارندگی های این سامانه بارشی به شکل باران همراه با رعد و برق است و در نواحی سردسیر و ارتفاعات به صورت بارش برف خواهد بود و در گردنه ها نیز مه گرفتگی شکل می گیرد.
 
وی در باره تاثیر این سیستم در کاهش دمای هوا گفت: به علت اینکه این سیستم جنوبی و گرم است کاهش محسوس دما نداریم و افت دما بین سه تا پنج درجه سانتیگراد برآورد شده است.
 
بعد از بارش های ریزشی و بی سابقه سال گذشته به خصوص آبان ماه پارسال که منجر به راه افتادن سیلاب و خسارت به تاسیسات زیربنایی، عمرانی، شهری، روستای، ملکی نقاط مختلف ایلام شد ریزش سیلابی باران دغدغه اهالی این استان در مواقع بارندگی شده است./م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار