‏‎ مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مركزي؛
تابناک مرکزی: حجت الاسلام حسيني اراكي برگزاري پنجمين مرحله ازمون طرح تربيت حافظان قران كريم را بزرگترين رويداد قراني كشور خواند و گفت: آزمون شفاهي از ١٦ لغايت ٢٧ بهمن ماه و آزمون كتبي در ٢٨بهمن ماه از ساعت ٩ تا ١١صبح در سراسر استان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۷۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 08 February 2017

به گزارش تابناك مركزي، حجت الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراكي مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزي در نشست خبري كه پيش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره اوقاف برگزار شد ضمن تبريك ايام اله دهه فجر برگزاري پنجمين مرحله ازمون طرح تربيت حافظان قران كريم را بزرگترين رويداد قراني كشور خواند و گفت: بنابر فرمايشات مقام معظم رهبري و تعهد سازمان مبني بر افرايش و تربيت حافظان و قاريان قران كريم در استان مركزي در طي ٤سال گذشته طي برگزاري آزمون ها رشد قابل توجهي در استان داشته ايم.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزي تصریح کرد: در سال جاري برگزاري آزمون شفاهي از ١٦ لغايت ٢٧ بهمن ماه و آزمون كتبي در ٢٨بهمن ماه از ساعت ٩ تا ١١صبح در سراسر استان از جمله شهر هاي اراك، خمين، آشتيان، تفرش، محلات، خنداب، زرنديه، دليجان و.... در مكان هاي مصلي بيت المقدس اراك، مصلي امام خميني خمين، مصلي امام علي شازند، مسجد فاطمه الزهرا آشتيان و پيام نور دليجان و .....برگزار خواهد شد.

حسيني اراكي از مرمت و بازسازي گنبد امامزاده واجب تكريم آستانه شازند كه قدمت ٨٠٠ ساله دارد با مديريت اجرايي سازمان ميراث فرهنگي استان خبر داد و افزود: با پيگيري هاي مكرر و تشكيل جلسات صورت گرفته با حضور رييس ميراث فرهنگي استان، معاونت بهره برداري اوقاف، نماينده، فرماندار شهردار شازند و امام جمعه آستانه و هئيت امناء امامزاده مقرر شد با تامين اعتبارات ٦٠٠ميليون تومان هزينه استحكام و مقاومت بخشي ٣٠ساله و ساخت گنبد با پوشش فيروزه اي كه تاريخ تمدن استان تلقي مي شود در دستور كار قرار گيرد.

وي ادامه داد: در حاليكه مقرر شد سازمان ميراث فرهنگي، اوقاف و امور خيريه و هيئت امناء، فرمانداري و شهرداري شازند هركدام ١٥٠ميليون تومان از اعتبارات تعيين شده را پرداخت كنند، سازمان ميراث فرهنگي اجراي كار را بر عهده گرفت، بنابراين بعد از عقد قرار داد كاشي هاي فيروزه اي  طي ٢٠روز آينده قسط اول واريز خواهد شد.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزي علاقه و آمادگي شهروندان جهت شركت در آزمون را مثبت ارزيابي و خاطر نشان كرد: باتوجه به اينكه سهميه ثبت استان در سازمان ٧٧٠٠ نفر است نزديك به ٧٩٠٢ نفر ثبت نام و  كه نشان از علاقمندي هم استاني ها دارد و در حال حاضر بالغ بر ٧٠ مربي در سطح استان مشغول اخذ ازمون شفاهي هستند.

وي ادامه داد: در طي پنج سال ١٤هزار و ٧٩٩ نفر از شركت كنندگان را آقايان و ١٧هزار و ٩٩٢نفر را بانوان تشکیل داده اند كه نزديك به پنج هزار و 910 نفر از شركت كنندگان در رده سني ٧ تا ١٢سال، پنج هزار و   ٢٣٣نفر در رده سني ١٢تا ١٨سال و نه هزار و ٤٨٨ نفر از شركت كنندگان را افراد بالاي ١٩سال تشكيل داده اند.

مدير كل اوقاف و اموز خيريه استان بصيرت قراني را براي جامعه لازم دانست و از برگزاري مسابقات قران سراسر كشور در سال ٩٧ به ميزباني استان مركزي خبر داد و خاطر نشان ساخت: قران شفادهنده دردها است بنابراين در تمام عرصه ها شكوه و تجلي قران را احساس مي كنيم و تمام اتفاقات در قران توضيح داده شده است به همين جهت زميني به وسعت ٢ هزار و٨٠٠ متر با نيت اموزشي در قالب مشاركت هر موسسه و خيريه ای که بتواند كار قراني انجام دهند اماده است.

وي ادامه داد: جهت برگزاري مسابقات قراني كشور در سال ٩٧ لازم است زير ساخت ها مهيا شود به همين منظور ساخت تالار قراني در مجتمع فرهنگي خدماتي ورزشي كه در شهرك حميد داريم در دستور كار قرار گرفته است .

حسيني اراكي به ابلاغ داده شده به آموزش و پرورش مبني بر تعطيلي دارالقران هاي در سطح استان اشاره کرد و گفت: مواضع كاري نخواهيم كرد و وظايف موسسات قراني مشخص است و هيچ مانعي ندارد و اگر آموزش و پروش تمايل دارد زمين ٢ هزار و٨٠٠ متري به عنوان مدرسه قران ساخته شود كه تقويت كننده آموزش و پروش باشد.

حسيني اراكي هماهنگي و تعامل بين دستگاه ها را مهم تلقي و تصريح كرد: جهت بسترسازي زير ساخت ها و امكانات لازم است با دستگاه ها ي ديگر در راستاي كارهاي فرهنگي دست به دست هم دهيم و از مواضع كاري دوري كنيم و از بودجه هاي تخصيص يافته به بهترين نحو ممكن استفاده گردد تا خروجي در جامعه موثر تر نشان داده شود.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزي از برگزاري سوگواري ياس نبوي ويژه برنامه ايام فاطميه به مدت پنج روز از مورخ هشت اسفند  لغايت ١٢اسفند در جهت ترويج و تبليغ فرهنگ ناب فاطمي در آستان مقدس امامزادگان و جمعا ٨٣ بقعه استان خبر داد و گفت: ايام فاطميه ايام حزن و اندوه خاندان عصمت و ائمه به حساب مي آيد كه همگي بايد با برگزاري سوگواري ها و بيان معارفتشان تسلي بخش ائمه اطهار باشيم.

وي با بیان اینکه همايش رهروان ياس نبوي ويژه خواهران و مراسم شام غريبان از برنامه هاي طرح سوگواره ياس نبوي است از ساير اقدامات اجرايي در اين طرح خبر داد و ابراز کرد: اجراي برنامه هايي در شب و صبح شهادت حضرت فاطمه (س) را در دستور كار خواهيم داشت و بر پايي خيمه هاي معرفت، دغدغه هاي ترويج حجاب و عفاف در بقاع متبركه كه داراي  ظرفيت هستند، حضور مبلغين و اقامه نماز جماعت در مدت اجراي طرح سوگواره ياس نبوي را خواهيم داشت.

وي افزود: برگزاري شب شعر فاطمي با حضور شعراء برجسته آييني استان و شهرستان خواهيم داشت در اين بين سخنراني و مداحي و سينه زني و درصورت لزوم محفل انس با قران برگزار خواهد شد.

حسيني اراكي برگزاري مراسم ايام فاطميه در بقاع متبركه شاخص را جزء اولويت ها دانست و اظهار کرد: بعضي بقاع داري ظرفيت هاي هستند با توجه به اينكه شاخص به حساب نمي ايند اجراي مراسم و برنامه در ان ها در الويت دوم قرار خواهد گرفت.

حسيني اراكي ادامه داد: به همين منظور در ٢٠بقعه همايش رهروان ياس نبوي ويژه درحالي كه تا  ٣٠مكان هم توانايي اجرا خواهيم داشت، در ٢٦ بقعه مراسم شام غريبان، در ١٩بقعه خيمه معرفت، در٢١ امامزاده غرفه هاي مشاوره وقف، در ٥٩ بقعه برگزاري نماز عصر، در ٦٦بقعه قرائت زيارت مختص و خطبه حضرت زهرا (س)، در ٣٨بقعه برگزاري سوگواره ياس نبوي، در ٤٠بقعه حضور مبلغين و در ٢٤ بقعه روحاني ثابت خواهيم داشت.

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزي از  ٩٦وقف جديد در سال ٩٥ خبر داد و اجراي امين وار گونه با توجه به نيت واقفين را جز دستورات و وظايف اصلي سازمان خواند و گفت: آن چيزي كه مهم است اجراي امين وار گونه واقفين است با همكاري معاونت فرهنگي و از طريق روابط عمومي و اصحاب رسانه و صدا و سيما اطلاع رساني مي شود و سبب تشويق مردم به وقف هاي جديد خواهد شد.

وي ادامه داد: تعمير بقاع متبركه و عمران و آباداني موقوفات و  وقف در حوزه علم و فناوري جزيي ديگر از فرمايشات مقام معظم رهبري و سازمان اوقاف و امور خيريه به حساب مي آيد كه تلاشمان را در جهت ثبت وقت جديد در زمينه علم و فناوري به كار گرفته ايم.

حسيني اراكي كمك در زمينه ازدواج جوانان و تهيه جهيزيه را از ديگر الزامات دانست و گفت: در زمينه تشويق نخبگان در حوزه علم و كمك هزينه تحصيل به دانشجويان و آموزش قران كريم اقدامات صورت گرفته اطلاع رساني خواهد شد.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مركزي ضمن در خواست از سازمان هاي مردم نهاد مبني بر شناسايي خانواده هاي نيازمند كه تحت پوشش سازمان و نهادي نمي باشند خاطر نشان كرد: طبق قوانين و الزامات حدود ٣٨٠ خانواده بي بضاعت كه تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي نباشند را تحت پوشش خواهيم گرفت كه لازم و بهتر است موسسات و سازمان هاي مردم نهاد شناسايي و به ما معرفي كنند.

حسيني اراكي به جهل و تعصب نابجاي رئيس جمهور امريكا گفت: جهل و تعصب نابجاي رئيس جمهور آمريكا با حضور با عظمت و حماسه آفرين مردم در راهپيمايي ٢٢بهمن كه نشان از تعصب و غيرت دارد روبرو خواهد شد.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مركزي ادامه داد: از هيئت امناء و خادمين و دست اندر كاران مساجد و بقاع متبركه براي حضور با عظمت و حماسه آفرين در مراسم راهپيمايي 22 بهمن دعوت بعمل مي آوريم تا مشت محكمي بر دهان ياوه گويان زده شود.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار