در حضور وزیر ورزش بیان شد:
«ناصر احمدی» مسیر 42 کیلومتر را در سه ساعت و 45 دقیقه طناب زده و رکوردار جهان است ولی به علت عدم توانایی مالی هنوز نتوانسته رکورد جهانی خود را ثبت کند.
کد خبر: ۳۷۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 07 February 2017
رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم برخورداری جمعیت حاشیه‌نشین شهرهای استان از فضای ورزشی، بر توجه مسوولان به خصوص وزیر ورزش و جوانان به حاشیه‌نشینان و تلاش برای رفع مشکلات این قشر تاکید کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،در نشست هیئت های همگانی و سازمان های مردم نهاد با وزیر ورزش محمدعلی رهامی گفت : ورزش همگانی پایه و مادر دیگر ورزش‌هاست.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رسالت هیات‌های ورزشی در توسعه ورزش، افزود: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوص در تحقق رسالت این هیات‌ها مانع ایجاد کرده است.
نبود اسپانسر مهمترین مشکل
رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از تلاش‌های سید محمدتقی علوی، مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با تلاش‌ها و مصوبات مدیر کل ورزش استان 20 درصد از اماکن ورزشی در اختیار هیات‌های ورزشی قرار گرفته است.
 
رکورددار کهگیلویه و بویراحمدی که نتوانسته رکورد خود را ثبت جهانی کند

وی نبود اسپانسر و حامی مالی را از مهم‌ترین مشکلات حوزه ورزش استان عنوان کرد و بیان داشت: مثلا مانند «ناصر احمدی» مسیر 42 کیلومتر را در سه ساعت و 45 دقیقه طناب زده و رکوردار جهان است ولی به علت عدم توانایی مالی هنوز نتوانسته رکورد جهانی خود را ثبت کند.

این مسوول با بیان اینکه حدود 80 هزار نفر در حاشیه شهرهای استان زندگی می‌کنند، گفت: حدود 50 هزار نفر از این تعداد در حاشیه شهر یاسوج زندگی می‌کنند ضمن اینکه هیچکدام از جمعیت حاشیه‌نشین شهرهای استان از کوچکترین فضای ورزشی برخوردار نیستند.

رهامی بر توجه مسوولان به خصوص وزیر ورزش و جوانان به حاشیه‌نشینان و تلاش برای رفع مشکلات این قشر تاکید کرد.
مگر مساجد و مدارس به مزایده گذاشته می شوند؟
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه و تلاش برای توسعه و فراگیر شدن ورزش همگانی در جامعه، گفت: اما به نظر می‌رسد این مورد با واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این مسوول اماکن ورزشی را به اندازه مساجد و مدارس در توسعه، ترقی، رشد و ارتقای استعدادهای افراد به خصوص جوانان دانست و گفت: امیدواریم نگاه مسوولان به اماکن ورزشی مانند نگاه آنها به مساجد و مدارس باشد.

رهامی با عنوان اینکه مساجد و مدارس به مزایده گذاشته نمی‌شوند، گفت: اماکن ورزشی نیز نقش موثری در توسعه سلامت و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و نباید به مزایده گذاشته شوند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد ناتمام ماندن هتل ورزش یاسوج را از دیگر موارد مورد توجه عنوان کرد و گفت: تکمیل و افتتاح این مرکز می‌تواند در برگزاری مسابقات کشوری موثر باشد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت میزبانی بسیاری از مسابقات کشوری را دارد، یادآور شد: عدم وجود مکان مناسب برای اسکان و برگزاری مسابقات باعث شده نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار