مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: برگزاری سلسله کارگاه های آموزش و توانمندسازی ویژه دبیران سازمان های مردم نهاد درهمه شهرستان های این استان ادامه می یابد.
کد خبر: ۳۷۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 06 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی مهرعلی زاده اظهار کرد: در این کارگاه ها بیش از 300 نفر از دبیران سمن های 10 شهرستان استان آموزش های لازم در حوزه های مختلف را فرا می گیرند.
 
وی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید در بحث سمن ها توانمند سازی بدون دخالت در امور داخلی آنهاست، اضافه کرد: در این کارگاه ها بیش از 2 هزار و 400 نفر ساعت آموزش به شرکت کننده داده خواهد شد.
 
وی یادآور شد: در این کارگاه ها که با حضور استادان مجرب و بصورت شهرستانی در نیمه دوم بهمن ماه جاری برگزار می شود سرفصل هایی چون آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به سمن ها، برنامه ریزی استراتژیک در سمن ها و آشنایی با نحوه مستندسازی تجربیات در سمن ها آموزش داده خواهد شد.
 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام، اصول توانمند سازی و خلاقیت در سازمان های مردم نهاد و آشنایی با شیوه های تسهیل گری از طریق سازمانهای مردم نهاد به شیوه کارگاهی را از دیگر سرفصل های آموزشی در این کارگاه ها عنوان کرد.
 
مهرعلی زاده افزود: تا کنون این کارگاه در سه شهرستان استان برگزار شده و تا پایان بهمن ماه جاری در دیگر شهرستان های استان نیز برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه 340 سمن و سازمان مردم نهاد دولتی در استان ایلام فعال است، یادآور شد: در طول سه سال از عمر دولت تدبیر و امید 63 مجوز ایجاد سمن در استان صادر شده که حدود سه برابر هشت سال قبل از دولت یازدهم است.
 
مهرعلی زاده اضافه کرد: هم اکنون در استان ایلام با 600 هزار نفر جمعیت حدود 80 هزار نفر عضو سمن ها و سازمان های مردم نهاد هستند و هدف ما تا پایان دولت یازدهم افزایش این تعداد به 320 هزار عضو است.
 
وی تاکید کرد: در راستای کیفی سازی و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی در این استان ادامه خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار