انجمن حمایت از بیماران سرطانی کرمانشاه که بیش از یکسال از فعالیت آن می گذرد برای ارایه خدمات مطلوب و بهینه به بیماران مبتلا به سرطان استان نیازمند حمایت های مادی و معنوی مردم نیکوکار است.
کد خبر: ۳۷۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 06 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این انجمن که توسط افراد خوشنام و متخصص شهر کرمانشاه اداره می شود تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به بیماران آغاز کرده و با توجه به بالا بودن هزینه های درمانی مبتلایان به سرطان، انجمن نیازمند همکاری و همراهی نیکوکاران است.
اعضای این انجمن متشکل از دکتر نسرین امیری فرد، دکتر فرشچیان، عبدالحسین زهتابان، محسن اخوان گوران، دکتر علی سروش، دکتر مهدی سبحانی، دکتر مهرداد پاینده، دکتر بابک ایزدی، محمدرضا رنجبر، مریم السادات سپیده دم و روناک خلقی است.
به گفته معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 350 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد و سالانه به طور متوسط 90 هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند.

**400 مبتلا به سرطان عضو انجمن
برای اطلاع از فعالیت های انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه با خانم دکتر امیری فرد رییس هیات مدیره این انجمن به گفت و گو نشستیم تا برنامه های انجمن و راه های کمک مردم نیکوکار را تشریح نمایند.
او در ابتدای این گفت و گو از همکاری و همراهی مردم نیکوکار و خیران کرمانشاه و خارج از استان قدردانی کرد و گفت: ما برای ارایه خدمات مطلوب به مبتلایان به سرطان در استان همچنان نیازمند دستان پرمهر خیران هستیم.
وی با اعلام اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه 9 خرداد سال 95 با شماره ثبت 1031 و شناسه ملی 14005877413 به ثبت رسید، گفت: اکنون نزدیک به 800 بیمار مبتلا به سرطان درخواست کمک مالی از انجمن کرده اند که نزدیک به 400 بیمار مورد حمایت مالی قرار گرفته اند و پرونده نزدیک به 400 بیمار دیگر در حال بررسی است. 
او کمک به بیماران در جهت بهبود و حمایت مالی از آنها برای تهیه داروها را از مهمترین اهداف انجمن دانست و افزود: تهیه داروهای شیمی درمانی مبتلایان به سرطان بسیار بالا است و ما در انجمن به دنبال جذب کمک های خیران برای کمک به مبتلایان به این بیماری هستیم.
دکتر امیری فرد یکی دیگر از برنامه های انجمن را ساخت همراه سرا برای بیماران و همراهان آنها دانست و گفت: از آنجاییکه روند درمان بیماری سرطان به یک دوره رادیوتراپی با حداقل 25 جلسه نیاز دارد از این رو رفت و آمد برای بیماران سرطانی که در شهرستان ها هستند بسیار سخت و این افراد متحمل هزینه های بسیاری می شوند.
او گفت: در رادیوتراپی بیمار بستری نمی شود و به صورت سرپایی درمان می گردد اما باید حدود پنج هفته برای مداوا مراجعه کند که این موضوع برای بیماران و همراهان آنها بسیار سخت است.
به گفته وی، اکنون که همراه سرا برای اقامت بیماران سرطانی در استان وجود ندارد، انجمن هزینه های اقامت آنها را در طول درمان پرداخت می کند. 
رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه در ادامه به موافقت دانشگاه علوم پزشکی با اختصاص یک قطعه زمین به انجمن برای ساخت همراه سرا اشاره کرد و گفت: ساخت همراه سرا یک نیاز اساسی برای انجمن در راستای کمک به بیماران سرطانی است.
دکتر امیری فرد با بیان اینکه به زمینی با حداقل هزار متر نیاز داریم از رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست نسبت به واگذاری این زمین به انجمن عنایت ویژه ای داشته باشد.
وی اظهار کرد: قرار است این زمین در روبروی بیمارستان امام رضا (ع) و در محوطه های متعلق به دانشگاه علوم پزشکی به انجمن واگذار شود.
دکتر امیری فرد همچنین گفت: ساخت همراه سرا به هزینه های زیادی نیاز دارد و ما از خیران داخل و خارج از استان و کشور درخواست همکاری و مساعدت برای ساخت این همراه سرا را داریم.
به گفته او از کرمانشاه، خرم آباد، کامیاران، ایلام، کنگاور، اسلام آباد و عراق برای کمک به انجمن استان مراجعه می کنند که بیشترین آمار مراجعه کنندگان مربوط به استان کرمانشاه است.
رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه در ادامه تعداد خیران ثابت که به انجمن به صورت ماهانه کمک می کنند را 10 نفر اعلام کرد و گفت: افرادی هم به صورت متفرقه کمک هایی به انجمن می کنند و ما نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم خیر هستیم.
وی از عموم مردم و خیران خواست کمک های خود به بیماران سرطانی را به شماره حساب 0110685244006 نزد بانک ملی و یا به شماره کارت 6037-9918-9967-4307 به نام انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان واریز کنند. 
دفتر انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان کرمانشاه در بیمارستان امام رضا (ع) قرار دارد و علاقه مندان برای کمک به انجمن می توانند با شماره 08334276318 تماس گرفته و با این انجمن ارتباط برقرار کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار