در ششمین روز ازدهه مبارک فجرصورت گرفت:
فرماندار ملکشاهی گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی در مجموع بیش از 30 طرح و پروژه عمرانی ، خدماتی ، کشاورزی ، آموزشی با 140 میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا کلنگ زنی می شود .
کد خبر: ۳۷۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 05 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ با حضور فرماندار ،بخشدار گچی و جمعی از مسئولین محلی کلینیک گیاه پزشکی شهر دلگشا با اعتبار 600 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
 
همچنین کلنگ احداث ساختمان آتش نشانی شهر مهر ملکشاهی با اعتبار سه میلیارد ریال به زمین زده شد این پروژه در زمینی به مساحت 2500متر مربع در شهر مهر مرکز بخش گچی احداث خواهد شد.
 
فرماندار ملکشاهی در مراسم جشن انقلاب در شهر مهر با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان ملکشاهی افزود : از چند سال گذشته تا کنون پروژه های بسیار مهمی در حوزه زیربنایی و زیرساختی شهرستان کلید خورده است که بهره برداری کامل از این پروژه ها در توسعه فراگیر شهرستان ملکشاهی بسیار مؤثر کارساز خواهند بود.
 
اسد قاسمی از جمله این طرح های زیربنایی را اصلاح ، توسعه و ارتقا وضعیت راه های ارتباطی شهرستان ملکشاهی ،آبرسانی از سد چم گردلان به شهرهای ارکواز ،دلگشا و مهر و روستاهای مسیر ، تکمیل دی کلینیک تخصصی ، گاز رسانی به 15 روستای شهرستان برشمرد .
 

بهره برداری از یک طرح و کلنگ زنی یک پروژه در ملکشاهی انجام شد

 
همچنین  معاون فرماندار آبدانان نیز روز یکشنبه در آئین بهره برداری از این طرح ها اظهار کرد: این طرح ها شامل یک واحد مرغداری گوشتی،خانه هلال سرابباغ، اقامتگاه بوم گردان روستای ژیور و اصلاح شبکه برق روستاهای وچکبو دوسطی و جودکی است که برای اجرای انها 30 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی،تملک دارائیهای سرمایه ای استان و مدیریت بحران هزینه شده است.

ابراهیم مرادخانی افزود: بابهره بردازی از این طرح ها، ضمن رفع مشکل 2هزار و 500 نفر از جامعه روستایی و افزایش سه هزار تن تولیدات دامی و کشاورزی بخش سرابباغ، زمینه اشتغال 50 نفراز جوانان جویای کار منطقه نیز فراهم شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان ایلام نیز درآئین آغاز بکار اولین اقامتگاه بومگردان استان درروستای ژیور آبدانان، گفت: برای احداث و تجهیز این اقامتگاه گردشگران و ایرانگردان مبلغ 800میلیو ن ریال از اعتبارها و تسهیلات این اداره کل با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است .

علی مومنی از افزایش 20در صدی گردشگران استان در سال جاری خبر داد و افزود: درطول سال 185هزار نفر گردشگر ایرانی و خارجی از آثار باستانی، صنایع دستی، اماکن زیارتی و مکان ها و مناظر طبیعی و دیدنی استان ایلام دیدن میکنند.

وی چشمه های دوقلوی سیاه گاو شهرستان آبدانان را یک اعجاز الهی و یک مکان جذاب بی نظیر درکشور خواند و اضافه کرد: به منظور توسعه صنعت گردشگری و شناسایی این پدیده بسیار زیبای طبیعی به همه ایرانیان ، نخستین اقامتگاه بومگردی استان ایلام در روستای ژیور احداث و تجهیز شده است .

وی اقامت گاه ها را یک فرصت برای جذب گردشگران و پذیرایی و تکریم از میهمانان توصیف کرد و گفت: تا پایان سال جاری تعداد 10 واحد اقامتگاه بوم گردان در روستاهای هدف استان تاسیس و تجهیز می شود .

همچنین به مناسبت ششمین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی ، جشن سنتی در روستاه ژیور بخش سرابباغ شهر ستان آبدانان بر گزارشد .

د راین جشن بزرگ که با مشارکت مردم روستاهای گلگل بالا و پائین، وچکبود علیا و وسطی، سر پله و ژیور برگزار شد، مردم این روستاها با اجرای رقص محلی، سرودهای سنتی ، طناب کشی،کلاه رانکی، چوب بازی ، اسب دوانی و مسابقات ورزشهای رزمی محلی ، سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند .

برپایی نمایشگاه فرهنگی،بر گزاری محافل شعر و خاطره، توزیع بسته های مواد غذایی در بین محرومان،برگزاری همایش تجلیل از دانش آموزان ممتاز بخش کلات مورموری و برگزاری عصری با قران در روستای انجیره از مهمترین برنامه های ششمین روز از دهه فجر در شهر ستان آبدانان بود ./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار