معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه محوطه سازی کتابخانه مرکزی باید به گونه ای انجام شود که خود تبدیل به یک سوژه گردشگری و جذب گردشگر شود، بیان داشت: افزایش ظرفیت کتابخانه مرکزی از اهدافی است که در مصوبات دولتی باید به آن توجه شود.
کد خبر: ۳۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 20 May 2015

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: محوطه سازی کتابخانه مرکزی همدان در اولویت حل مشکلات این مرکز است.

به گزارش مهر، محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهارداشت: تامین بودجه برای ساخت محوطه کتابخانه مرکزی همدان از اولویت ها بوده که باید هر چه زودتر انجام شود.

وی با بیان اینکه محوطه سازی کتابخانه مرکزی همدان باید به گونه ای انجام شود که خود تبدیل به یک سوژه گردشگری و جذب گردشگر شود، بیان داشت: افزایش ظرفیت کتابخانه مرکزی از اهدافی است که در مصوبات دولتی باید به آن توجه شود.

الهی تبار تاکید کرد: در سال گذشته که به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده بود، استان همدان در حوزه فرهنگ پیشرفت بسیار خوبی داشت و برنامه هایی از جمله تدوین منشور فرهنگی در استان انجام شد.

وی ادامه داد: در گذشته همه برنامه ها حول مسائل اقتصادی بود و مسائل اجتماعی کمتر مورد توجه قرار می گرفت که غفلت از این حوزه موجب به وجود آمدن آسیب های اجتماعی بسیاری شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: امروزه باید نیاز مخاطب را شناخت چراکه بدون شناسایی نیازهای آنها به نتیجه مورد نظر نخواهیم رسید.

الهی تبار با اشاره به رشدی که استان همدان در زمینه کتابخانه ها در کشورداشته است، گفت: استان همدان در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و از رتبه یازدهم در کشور به رتبه های اول و دوم از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده است.

وی در ادامه سخنانش به ساخت کتابخانه های روستایی اشاره کرد و بیان داشت: ساخت کتابخانه روستایی باعث ایجاد عدالت فرهنگی شده است.

وی استان همدان را قطب فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: استان همدان باید به صورت منطقه ای پاسخگوی نیازهای استان های همجوار خود باشد و سعی بر این باشد که باز هم به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان همدان با تشکیل هفت انجمن کتابخانه های عمومی رتبه اول را از نظر کمی و رتبه دوم را از نظر کیفی در کشور به دست آورد.

ارشاد استعدادی از مهم ترین برنامه های کتابخانه ها را توسعه کمی کتابخانه های روستایی عنوان کرد و گفت: تعداد کتابخانه های عمومی روستایی به ۹۰ باب و شهری به ۶۵ کتابخانه ارتقا یافته است.

استعدادی تاکید کرد: در پایان سال ۹۲ به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۵۵ جلد کتاب در کتابخانه ها داشتیم که این تعداد در سال ۹۳ به ۶۱ کتاب ارتقا یافته است.

وی با اشاره به دسترسی به نرم افزار آنلاین در کتابخانه های استان همدان گفت: در ابتدای سال ۹۳ تعداد ۴۶ باب کتابخانه از این نرم افزار بهره مند بودند که تا پایان سال ۹۳ به ۸۶ باب ارتقا پیدا کرد.

استعدادی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز ۳۴۰ رایانه در کتابخانه های استان وجود دارد، گفت: برای کتابخانه های استان همدان ۳۵ هزار جلد کتاب ازنهاد کتابخانه های عمومی کشور و ۲ هزار جلد از منابع استانی خریداری شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار