کد خبر: ۳۶۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 30 January 2017
به گزارش تابناک یزد،بانوی یزدی توانست در مسابقات قهرمانی‌کشور در رشته بسکتبال با ویلچر که در شهر تهران برگزار ‌شد با بیش از 70 گل زده در این رقابت‌ها عنوان بانوی گل این مسابقات را از آن خود کند.
«رقیه سلطانی» که 8 سال است به ورزش در رشته بسکتبال با ویلچر می‌پردازد، با حمایت و راهنمایی همسرش به ورزش در این رشته پرداخت و توانست به عنوان یکی از اعضای اصلی تیم ملی در مسابقات برون‌مرزی شرکت کند.
این بانوی ورزشکار عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر در رقابت‌های برون‌مرزی هم توانست به همراه تیم ملی افتخار بیافریند و به عنوان یک بانوی ورزشکار در اولین حضورش به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در مسابقات اینچئون کره جنوبی در رقابت با کشورهای صاحب عنوان آسیایی، مقام سومی را از آن خود کند.
با «رقیه سلطانی» که در کنار سایر ورزشکاران ملی‌پوش استان برای حضور قدرتمندتر خود در عرصه‌های داخلی و خارجی در ورزش به حمایت همه‌جانبه مسئولان ورزش استان نیاز دارد به گفت‎‎وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
  • ورزش بسکتبال با ویلچر را از چه سالی آغاز کردید؟
از 8 سال پیش زمانی که اولین تیم بسکتبال با ویلچر بانوان در استان تشکیل شد، با توجه به این که همسرم در این رشته فعالیت می‌کرد و با شناختی که از روحیه هیجانی من داشت، با حمایت‌های وی به ورزش کردن در این رشته پرداختم و از همان سال به صورت حرفه‌ای بسکتبال با ویلچر را دنبال کردم.
  • در مورد مسابقات اخیر که در شهر تهران برگزار شد و توانستید عنوان خانم گلی را به‌دست بیاورید، بگویید.
مسابقات قهرمانی کشور با حضور 8 تیم در تهران برگزار شد و تیم استان یزد در این دوره از رقابت‌ها توانست بعد از تیم‌های زنجان و مشهد، عنوان سومی را به‌دست بیاورد. با وجود این که تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها، همگی از آمادگی خوب و بازیکنان مستعدی بهره می‎‎برند، سعی کردم از کوچک    ترین موقعیت‌ها استفاده کنم و موفق شدم با 70 گل‌زده در این دوره از رقابت‌ها، عنوان خانم گلی را از آن خود کنم.
  • چند سال است که عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان کشور هستید؟
در مسابقات انتخابی تیم ملی که 2 سال پیش برگزار ‌شد، توانستم پیراهن تیم ملی را بر تن کنم و در حال حاضر 2 سالی است که به عضویت تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشور در آمده‌ام و همچنان با تمام توان در خدمت این تیم هستم.
  • از اولین دوره حضورتان در مسابقات تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشور بگویید.
در اولین دوره حضور تیم ملی ایران در رقابت‌های بین‌المللی که سال گذشته در کشور کره جنوبی بود توانستیم با وجود تیم‌های مطرح آسیایی و وجود هواداران بسیار این تیم‌ها، مقام سومی را با این که دور از انتظار بود به دست بیاوریم و مسئولان برگزاری رقابت‌ها و مسئولان ورزشی کشورمان را از کسب چنین عنوانی شگفت‌زده کنیم.
  • فضای مسابقات اینچئون کره جنوبی چگونه بود؟
جو زمین مسابقه بسیار پرهیجان بود و از طرف تماشاگران استقبال خوبی صورت می‌گرفت به طوری که در هر مسابقه‌ای که حضور می    یافتیم به بازیکنان توصیه می‌‎‎شد اصلاً به تشویق تماشاگران و جو زمین توجه نکنند و فقط بازی‌های خود را ارائه کنند. این توصیه‌ها موثر بود و توانستیم بهترین عملکرد را در سال گذشته با اولین حضورمان ارائه کنیم.
  • از استان چه تعداد بازیکن عضو تیم ملی هستند و فکر می‌کنید همچنان پرقدرت در خدمت این تیم باقی خواهید ماند؟
در تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان کشور در رده سنی بزرگسالان، 3 نفر و در رده سنی جوانان نیز 2 نفر از بانوان یزدی در تیم ملی بازی می‌کنیم. با توجه به این که تمرینات مستمر و منظمی دارم و تمرینات بدنسازی را به صورت اختصاصی انجام می  دهم به طور حتم و با عنایت به این که از سوی مربیان تیم باز هم به اردوها دعوت شده‎ام، همچنان با تمام توان برای سربلندی تیم ملی تلاش خواهم کرد.
  • امکانات این رشته ورزشی را چگونه ارزیابی می‎‎کنید؟
مهم ترین امکانات ورزش در رشته بسکتبال با ویلچر بانوان، توپ بسکتبال و ویلچر است که هیچ کدام از این امکانات در اختیار ورزشکاران قرار نمی    گیرد و چه در رده ملی و چه در رده استانی از امکانات بی‌بهره هستیم. حتی در زمان تمرین باید از توپ‌های بسکتبالی که مختص آقایان است، استفاده کنیم و این در صورتی است که توپ اختصاصی بانوان با آقایان متفاوت است و این موضوع سبب شده تا در تمرینات با سختی‌هایی مواجه شویم.
  • از سوی مسئولان استان حمایت می‌شوید؟
مسئولان ورزشی در استان از تیم یزد آنچنان که باید حمایت نمی‌کنند و بودجه‌ای را در اختیار بانوان این رشته قرار نمی‌دهند. فضای تمرینی برای یک ورزشکار در رشته بسکتبال با ویلچر کاملاً مهیاست اما دیگر امکانات را در اختیار نداریم و وقتی هم به مسئولان ورزشی اعتراض می‌کنیم، کسی پاسخگو نیست. همین نبود همراهی سبب می‌شود تا ورزشکاران جوان در این رشته از ورزش کردن سرخورده شوند و ورزش را کنار بگذارند.
  • با مسئولان ورزشی چه صحبتی دارید؟
با توجه به این که این رشته ورزشی نه‌تنها در استان بلکه در کشور نوپاست، مسئولان ورزش باید حمایت بیشتری را به این ورزش اختصاص دهند و با کمک گرفتن از صنایع استان به یاری این رشته ورزشی بیایند. قطعاً سرمایه‌گذاری در این ورزش در آینده هم در میادین نبرد داخلی و هم در میادین ورزشی خارجی موثر خواهد بود و ورزشکاران نوپای رشته بسکتبال با ویلچر بانوان استان با انگیزه‎تر فعالیت خواهند کرد.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار