استاندار سیستان و بلوچستان در ستاد مدیریت بحران در ایرانشهر:
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای یکهزار و 675 خانوار که منازل آنها براثربارندگی و سیل خسارت دیده است 20 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد و به خانواده های آسیب دیده سه تا پنج میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.
کد خبر: ۳۶۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 30 January 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی که دومین بازدید را از مناطق سیل زده جنوب استان در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در فرمانداری ایرانشهر اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری سدهای در حال ساخت امکان ذخیره 500 تا 600 میلیون متر مکعب رواناب وجود دارد بنابراین تکمیل این سدها به  پیگیری جدی تر  نیاز دارد. وی افزود: در پی بارندگی ها و سیلاب بیش از 85 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای جنوب استان ذخیره شده به طوری که سال آبی و پربرکت را نوید می دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به حجم بالای بارندگی های و به منظور جلوگیری از هدر رفت روانابها گفت: سد سازی در استان یک ضرورت است بطوریکه سدهای شهری کور ، کهیر در دست اجراست، سد کاریانی در مرحله مطالعات قرار دارد و سد ماشکید با حجم ذخیره 163 میلیون متر مکعب با اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است که سال آینده اجرایی می شود.

وی با اشاره به جلسه شورایعالی آب کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور در خصوص نیازهای آبی استان گفت: در آن نشست تصمیمات بسیارخوبی در زمینه آب و فاضلاب ،سدها و آب شرب استان گرفته شد بطوریکه منجر به تشکیل کمیته مالی تامین منابع پروژه ها گردید. وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصل بر اجرای مصوبات شورایعالی آب است هر دستگاهی که قادر به تامین مالی نباشد باید از طریق سایر دستگاهها به سرعت تأمین اعتبار شود .
استاندار با اشاره به نفوذناپذیری خاک کنارک بر جمع آوری و هدایت آبهای سطحی به منظور پیشگیری از بروز خسارتهای احتمالی تاکید کرد.
نماینده عالی دولت در استان اطلاع رسانی به موقع حوادث طبیعی را یک ضرورت اساسی و قابل توجه خواند و افزود: شبکه اطلاع رسانی محلی باید آنقدرقوی باشد که اطلاعیه جوی معنادار به اطلاع عموم برسد.

وی ادامه داد: اگر توجه مدیران استان به محتوای اطلاعیه های هواشناسی معطوف نبود، مسلما خسارت بیشتر از این می شد بنابراین با جدی گرفتن باید تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.
وی گفت : به منظور کاهش خسارتهای وارده از سیل به منازل مسکونی و پیشگیری از حوادث بیشتر، هشدار و اگاهی رسانی به مردم مورد توجه قرار گیرد و صاحبان املاک از سرمایه های خودشان صیانت کنند که با یک اتفاق سرمایه و زندگی شان از بین نرود.
استاندار با اشاره به فوت یک خانم 65 ساله بر اثر ریزش سقف گلی منزلش در خاش گفت: به بنیاد مسکن دستور ساخت خانه برای بازماندگان وی داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار