فرماندار در پنجمین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان آق قلا تاکید داشت:
فرماندار شهرستان آق قلا بر خودباوری بانوان، گسترش فرهنگ مشاوره و توسعه صنایع دستی مبتنی بر دانش بومی و فن آورین نوین تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 28 January 2017
 فرماندار شهرستان آق قلا بر خودباوری بانوان، گسترش فرهنگ مشاوره و توسعه صنایع دستی مبتنی بر دانش بومی و فن آورین نوین تاکید کرد.

 پنجمین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان آق قلا به ریاست "امانگلدی ضمیر" فرماندار و با حضور "خانم دکتر کلثوم غفاری" مدیر کل بانوان و خانواده استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی و مشاوران امور بانوان ادارات شهرستان برگزار شد.

"امانگلدی ضمیر" در این جلسه یکی از اهداف بازدید روستاها را تقویت خودباوری و توانمند نمودن و حمایت از بانوان عنوان نمود و اظهار داشت: در بازدیدهای دوره ای از روستاهای شهرستان و بررسی مسائل و مشکلات مردم از توانمندی های بانوان در حوزه صنایع دستی و بومی نیز مورد توجه قرار گرفته است،حضور بانوان در بخشهای مختلف کاری اعم از دهیاری،شوراهای اسلامی و همچنین متولیان صنایع بومی و محلی نشان از توانایی این قشر از جامعه است،آنچه که مهم است خودباوری زنان و تلاش برای بالفعل نمودن این فطرت الهی است.

 وی ضمن اشاره به هماهنگی با صندوق کار آفرینی امید استان و شهرستان در خصوص برخورداری بانوان از تسهیلات این صندوق افزود: در هر فعالیت و اقدامی که امید به حضور بانوان در آن وجود داشته باشد با جدیت پیگیر خواهیم بود و در همین راستا هماهنگی ها و اقدامات خوبی با دستگاههای اجرایی در جهت توانمندی بانوان و برخورداری از تسهیلات مورد نیاز صورت گرفته است.

 رئیس کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا یکی از عوامل مهم در کاهش آسیب های اجتماعی را گسترش فرهنگ مشارکت و مشاوره ای ذکر کرده و بیان داشت: متاسفانه در جامعه امروزی یکی از موضاعت مهمی که مورد غفلت واقع شده است عدم استفاده از ظرفیت اعتمادی بزرگان و ریش سفیدان است،کمک گرفتن و مشورت گرفتن از آنها در سر و سامان دادن به زندگی بایستی مورد توجه قرار گیرد،کوچکترین مشکل همواره آخرین مشکل نیست،طرح موضوع با مشاوران و بزرگان کمک شایانی در کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق،اعتیاد و مواد مخدر خواهد داشت.

 فرماندار شهرستان آق قلا ضمن تاکید بر احداث پارک بانوان از ایجاد 100 غرفه و بازارچه تخصصی فرش و صنایع دستی با مشارکت بخش خصوصی در جهت توسعه صنعت گردشگری و فروش محصولات و تقویت اقتصادی بانوان این شهرستان خبر داد.

 "ضمیر" گسترش صنایع دستی را در گرو استفاده از دانش بومی و فن آوری نوین با افق بازراهای جهانی دانست و تصریح کرد:صنایع دستی معرف فرهنگ ،قومیت و کشور است اگر به دنبال اشتغال پایدار،گسترش و توسعه یافتگی این صنعت هستیم بایستی نگاه ما به بازرهای جهانی باشد و از دانش بومی و فن آوری های نوین در این حوزه استفاده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار