در دهمین جلسه شورای فرهنگی کانون گلستان تاکید شد:
دهمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با موضوع بازبینی برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی قابل اجرا در طرح کانون مدرسه و چگونگی برگزاری هرچه با شکوه تر برنامه های ایام الله دهه فجر در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 25 January 2017
دهمین جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با موضوع بازبینی برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی قابل اجرا در طرح کانون مدرسه و چگونگی برگزاری هرچه با شکوه تر برنامه های ایام الله دهه فجر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ليلا مهشاد كارشناس فرهنگی و دبير جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با مصوبات جلسه پرداخته و آنگاه عبدالرحيم سيفی مدیر كل كانون گلستان طی سخنانی بر لزوم توجه به اهداف و سياست های كانون در اجرای برنامه ها و تعامل با سایر نهادها و ادارات تاكيد نموده و بيان داشت: هریك از برنامه هایی كه در مراكز ثابت و سيار پيش بينی و اجرا می شود می بایست فرایند محور و در راستای اهداف از پيش تعریف شده باشد.

ایشان فعاليت های تحقيقاتی و تشكيل انجمن هايي كه مسئوليت آن ها به اعضاي نوجوان كانون داده شود را از جمله مسائل مربوط به جذب و پايدار سازي اعضاي نوجوان دانست و همينطور حضور خانواده ها در كنار فرزندانشان در فعاليت هاي كانون را نوعي معرفي فعاليت ها در دل جامعه دانست.

مدیرکل کانون گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح كانون و مدرسه و اجرای درست این طرح بیان داشت: در ساماندهی زمان آموزش، پرداختن به آسیب های اجتماعی با استفاده از ابزارهای جذاب، تقویت انگیزه و نشاط دانش آموزان برای یادگیری بیشتر و ماندگارتر، گسترش فعالیت های فوق برنامه برای رشد همه جانبه کودکان، ایجاد تنوع در بحث یادگیری و یاد دهی، تقویت ارتباط خانه و مدرسه و نیز پیوند کودکان با مراکز فرهنگی هنری کانون و فراهم سازی فرصت مطالعاتی برای معلمان بسیار تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح کانون مدرسه زمینه ارتباط موثر بین کانون و آموزش و پرورش گشوده شده به گونه ای که ما شاهد حضور پررنگ دانش آموزان در مراکز و نیز اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی در سطح مدارس خواهیم بود.

برنامه ريزي جهت تشکیل انجمن هاي مختلف براي اعضای نوجوان، به کار گیری و توانمند سازی اعضايي كه از سن كانوني خارج شده اند، احيا آداب و رسوم بازي هاي بومي و محلي در روستاها توسط مربيان سيار روستايي، مرزي و شهري و پیگیری روند طرح كانون و مدرسه در كليه مراكز ثابت و ارائه طرح درس هاي پيشنهادي مراكز به اداره كل جهت بهره برداري ديگر مراكز از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه و بر اساس برنامه از قبل پیش بینی شده، مربی مسئولان مراكز شماره یک گنبد، راميان، مينودشت و سيار شماره یک گرگان به ارائه گزارشی از فعاليت های مراكز خود پرداخته و از سوی کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار