رئیس خانه مطبوعات استان همدان گفت: منشور رسانه ای برای رسانه ها در همدان تدوین می شود.
کد خبر: ۳۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 19 May 2015
رئیس خانه مطبوعات استان همدان از تدوین منشور رسانه ای برای رسانه ها در همدان خبر داد و گفت: منشور رسانه ای گره گشای مشکلات خواهد بود.

به گزارش مهر، محمد رضا عارف در مراسم روز ملی ارتباطات و روابط عمومی که با حضور روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برگزار شد با بیان اینکه رسانه ها نیز با مشکلات روابط عمومی ها درگیر هستند، اظهار داشت: امسال به نمایندگی از جامعه رسانه ای همدان سال «آشتی بین رسانه و روابط عمومی» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی و مدیران دستگاه های اجرایی نگاهی به رسانه و خبرنگاران دارند که درست نیست، ادامه داد: خانه مطبوعات برای پیگیری مسائل فعال شده ست.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه بسترسازی، برجسته سازی، فرهنگ سازی، اعتماد سازی، سخنگویی، اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب از اصول کار روابط عمومی ها است، بیان کرد: ۶۵ دفتر فعال خبرگزاری، روزنامه محلی و سراسری و پایگاه خبری در همدان فعالیت دارد.

عارف با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران روابط عمومی ها باید قدرت رسانه را درک کنند چراکه برخی هدایت ها، بسترسازی ها و فرهنگ سازی ها به عهده رسانه ها است، بیان کرد: روابط عمومی ها باید در سازمان دهی، بودجه ریزی در قسمت رپرتاژ تبلیغات، ارزیابی کار رسانه ها و صبر شکیبایی در رابطه با انتقاد های رسانه ها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی از تدوین منشور رسانه ای برای رسانه ها در همدان خبر داد و افزود: منشور رسانه ای گره گشای مشکلات خواهد بود.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه رسانه ها نباید به دنبال سیاه نمایی باشد، بیان کرد: باید بین رسانه و روابط عمومی ها ارتباط مثبت ایجاد شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری همدان نیز در ادامه با بیان اینکه روز ارتباطات و روابط عمومی از سال ۲۰۰۵ در تقویم جهانی و از سال ۸۵ در تقویم ایران ثبت شد، اظهار داشت: در ایران به مبحث روابط عمومی توجه نمی شود که امیدواریم شرایط اصلاح و بهتر شود.

مسلم مخفی با بیان اینکه در تاریخ ایران اسلامی روابط از جایگاه بالایی برخوردار و در اسلام نیز بر روابط تاکید شده است، بیان کرد: جمهوری اسلامی در هر حرکتی که موفق بوده، مردم در انجام آن حضور داشته اند و هر موفقیتی نیازمند حرکت و همراهی جمعی مردم است و در نتیجه باید به روابط عمومی توجه شود.

وی با بیان اینکه مدیران دو دسته هستند، بیان کرد: یک دسته از مدیران، مدیران خدمت گذار هستند و شانی بالاتر از خدمت گذاری قائل نیستند اما اگر مدیری خود را برگزیده بداند روابط عمومی را واحد مزاحم و دست و پا گیر تلقی می کند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری همدان با بیان اینکه در بسیاری از موارد به خاطر خلا روابط عمومی کارا یا عدم حضور موثر روابط عمومی نتیجه لازم گرفته نمی شود، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی بسیاری تلاش کرده اند که افکار عمومی را جلب کنند اما موفق نبوده و توفیقات لازم را به دست نیاورده اند.

مخفی با بیان اینکه پست روابط عمومی در برخی از دستگاه های اجرایی با پستی دیگر آمیختگی دارد، عنوان کرد:در یکی از فرمانداری های استان همدان روابط عمومی چند کار را انجام می دهد.

وی بر لزوم ارتقا جایگاه روابط عمومی استان همدان تاکید کرد و با بیان اینکه لزوم ارتقا جایگاه روابط عمومی در برخی از دستگاه های اجرایی لازم است، افزود: عدم حرفه ای بودن روابط عمومی ها و عدم برخورداری از بودجه و اعتبار کافی از مشکلات روابط عمومی ها است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری همدان با بیان اینکه کارهای جاری و روزمره در روابط عمومی زیاد است، گفت: این امر باعث شده تا روابط عمومی ها از یکسری کارها و وظایف ذاتی خود مانند پژوهش، افکار سنجی، ارزیابی عملکرد دستگاه و غیره باز بمانند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار