رئیس کانون کارآفرینی استان یزد با اشاره به لزوم رشد تولید و صادرات کشور گفت: لازمه پیشرفت کشور اهمیت به کارآفرینی است.
کد خبر: ۳۶۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰ 19 January 2017

ه گزارش تابناک یزد،محمد شهبازیان  در یازدهمین آیین تجلیل از کارآفرینان نمونه در محل اتاق بازرگانی یزد اظهار داشت: برگزاری این جشنواره به پاس تقدیر و تلاش از صنعتگران و تولیدکنندگان و پیشکسوتان کارآفرینی یزد است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش و آیین تقدیر ادامه داد: یزد به عنوان استان پیشکسوت برگزاری جشنواره کارآفرینی در سطح کشور مطرح بوده است.

رئیس کانون کارآفرینی استان یزد به تشریح اقدامات و برنامه‌های این کانون در سطح استان پرداخت و گفت: بر اساس تعریف کانون کارآفرینی که تشکلی از بخش خصوصی و دولتی مرتبط با کسب و کار است، مباحث کارآفرینی را دنبال می‌کنیم.

وی کانون کارآفرینی را به عنوان بازوی مشورتی استان دانست و عنوان کرد: آنچه که در استان از طریق کانون دنبال شده به عنوان یک پل ارتباطی نقش آفرینی کردیم تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کرده باشیم.

شهبازیان از دیگر اقدامات را حمایت از ایده‌های کارآفرینی دانست و افزود: به عنوان یک حلقه اتصال، صاحبان ایده و سرمایه را به یکدیگر متصل می‌کنیم تا توسعه کارآفرینی داشته باشیم.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه بازارهای صادراتی و فروش بر اساس تقاضا عنوان کرد: بازارهای کاذبی در کشور در سال‌های پایانی دهه 80 به وجود آمد که دیگر تکرار نخواهد شد و امروز وضعیت بازار به ثباتی رسیده که نیاز به تحمل بالایی از سوی فعالان اقتصادی است.

رئیس کانون کارآفرینی استان یزد با تاکیدبر اینکه باید برای داشتن اقتصاد سالم به ادامه این روند امیدوار باشیم و سختی‌ها را تحمل کنیم اظهار داشت: اگر دولت در مسیری که گام برداشته دوام بیاورد و مردم نیز همراهی کنند می‌توان تداوم سالم‌سازی اقتصاد در سطح کشور را انتظار داشت.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مهمترین عامل برای بقای این مسیر و تداوم آن بازاریابی برای کالا و خدمات و توسعه بازارهای جدید است گفت: تحقیقات و کسب اطلاع از بازارهای جدید از ضروریات است که اتاق بازرگانی در این مسیر با تشکیل شرکتی فعال گام برداشته و شرکت‌هایی موفق خواهند بود که بهره‌وری بیشتری داشته باشند و قیمت تمام شده خود را در مقایسه با سایر رقبا کاهش دهند.

شهبازیان با تاکید بر اهمیت ثبات سیاسی برای رسیدن به توسعه اقتصادی عنوان کرد: تمام تلاش دولت تدبیر در این سه ساله بر ثبات سیاسی و بازگشت به دوران سابق بوده که موجب جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تامین امنیت اقتصادی خواهد شد تا سرمایه‌گذاران با خاطر آسوده به سرمایه‌گذاری بپردازند.

وی با اشاره به اینکه نوآوری و تکنولوژی‌های روز نیز در این زمینه موثر خواهند بود افزود: جذب سرمایه‌گذاری‌ها موجب می‌شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز با خلاقیت و نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین بتوانند با روند کسب و کار و تولید آشنا شده و توسعه و پیشرفت کشور را رقم بزنند.

رئیس کانون کارآفرینی استان با تاکید بر حضور جدی جوانان و نخبگان در عرصه‌های کسب و کار تصریح کرد: برای تداوم خوشنامی و حفظ برند یزد باید تلاش کرد و با ایجاد اشتغال و توسعه بازارها در این مسیر گام برداشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار