معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مرودشت بر لزوم تشکیل کمیته ریشه‌کنی و مقابله با بیماری سالک در این شهرستان تأکید کرد.
کد خبر: ۳۶۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 19 January 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: محمدکریم میرزایی امشب در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با حضور اعضا در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد با ابراز خرسندی از آغاز به‌کار مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در شهر مرودشت اظهار کرد: خدمات مربوط به تشخیص، مراقبت و درمان بیماری‌های رفتاری مانند ایدز، در این مرکز به صورت رایگان ارائه می‌‌شود.

وی بیان کرد: در استان فارس تنها دو مرکز مشاوره ایدز وجود دارد که یکی از آن‌ها در شهرستان مرودشت مستقر است.

میرزایی با اشاره به کاهش 50 درصدی بیماران سالک در سال جاری نسبت به سال گذشته در مرودشت گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 200 مورد ابتلای به سالک در مرودشت وجود داشته که در سال جاری این تعداد به 460 نفر کاهش ‌یافته است.

وی افزود: این تعداد نیز همچنان نگران‌کننده بوده و در صورتی که در روند مقابله با سالک کوتاهی کنیم، ممکن است باز نیز این آمار به میزان گذشته خود بازگردد.

معاون سیاسی فرماندار مرودشت با تاکید بر اهمیت مقابله با سالک، خواستار تشکیل کمیته مقابله و ریشه‌کنی این بیماری در این شهرستان شد.

وی در پایان با اشاره به وجود مؤسسه‌های خیریه فعال در این شهرستان، از شبکه بهداشت و درمان خواست در تأمین دارو و فیزیوتراپ به موسسه ماه بنی هاشم (ع) کمک کرده و به دیگر موسسه‌های خیریه نیز در حد امکان یاری کند.

در ادامه سمیه کاظمی دبیر کارگروه سلامت این شهرستان با اشاره به کمبود داروخانه و مراکز و مطب‌های پزشکی در نقاط حاشیه‌ای شهر و در نزدیکی مجتمع‌های مسکونی مهر، از شبکه بهداشت و درمان خواست در جلسه مشترکی با پزشکان و داروسازان، نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نیز در ادامه با ارائه گزارشی از روند مقابله با سالک، با ابراز تأسف از کوتاهی برخی اداره‌ها در مقابله با این بیماری، از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه خواست ضمن انجام وظایف در این مورد، به صورت دوره‌ای گزارشی از اقدامات خود به دبیرخانه کارگروه ارائه کنند.

مسلم فلاحی افزود: علاوه‌ بر اقدامات پیشگیرانه، شبکه بهداشت هر روزه آماده ارائه خدمات تشخیص و درمان رایگان مبتلایان به سالک است.

در ادامه این نشست پس از ارائه گزارش عملکرد اداره‌های عضو و مدعو، مواردی مانند اقدامات شهرداری برای تفکیک زباله و حمل و دفن آن، راه‌اندازی سایت زباله و مرکز نگهداری از سگ‌های ولگرد و همچنین توضیحات رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان در مورد شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان‌های مجاور و لزوم اقدامات لازم در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار