مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از اجرایی شدن پروژه تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگه‌دار خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در محدوده‌ای به وسعت ۶ هزار کیلومتر اجرایی شده است.
کد خبر: ۳۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 18 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:
محمدحسن صحرائیان ظهر امروز در سومین همایش "فرهنگ ایمنی" شرکت توزیع نیروی برق شیراز، اظهار داشت: پروژه تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگه‌دار در شیراز با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان در محدوده‌ای به وسعت 6 هزار کیلومتر در 4 سال اجرایی شده است.

وی با اشاره به رشد 75 درصدی حجم طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت گفت: در سال گذشته اعتبارات توزیع برق شیراز 100 درصد افزایش داشته و حوادث ناشی از کار نیز کاهش چشگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز نقش آموزش را در کاهش حوادث ناشی از کار بسیار مهم دانست و افزود: به‌کارگیری تجهیزات مدرن و ایمن در کنار توجه به آموزش‌های استاندارد و استمرار این آموزش‌‌ها در کاهش حوادث ناشی از کار بسیار مهم بوده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار کارگر پیمانی در شرکت توزیع برق شیراز فعال هستند، خاطرنشان کرد: تمامی این کارگران افراد ماهر و آموزش دیده هستند و پیمانکاران تنها مجاز به بکارگیری کارگرانی هستند که مدرک فن‌ورزی بین‌المللی فنی و حرفه‌ای را داشته باشند.

صحرائیان تصریح کرد: طرح مقاوم‌سازی شبکه‌های آسیب‌پذیر در سراسر محدوده تحت مدیریت شرکت توزیع برق شیراز به‌عنوان اقدامات شاخص انجام شده بر ارتقا ایمنی محیط کار انجام شده است.

علی احمدزاده، مدیر آموزش و نیروی انسانی شرکت توزیع برق شیراز، اظهار داشت: این همایش سومین همایش فرهنگ ایمنی است که با حضور کلیه کارگران شرکت‌های پیمانکاری تشکیل شده و هدف آن گسترش مباحث فرهنگ ایمنی و بهداشت شغلی و بهداشت روانی در بین کارگران حوزه پیمانکاری برق است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حوادث ناشی از محیط کار بسیار کاهش داشته است، گفت: امسال با گسترش فرهنگ خود مراقبتی به دنبال از بین بردن حوادث ناشی از کار هستیم و برای تحقق این مهم کارگران باید خود را یک ناظر ایمنی تلقی کنند.

احمزاده افزود: انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره توزیع برق و انجمن صنفی شرکت‌های پیمان‌کاری برق که کلیه پیمان‌کاران را ملزم به گرفتن تائیدیه ایمنی از اداره کار می‌کند از جمله اقداماتی است که در راستای خودمراقبتی انجام شده است.

مدیر آموزش و نیروی انسانی شرکت توزیع برق شیراز خاطرنشان کرد: اجرای این تفاهم‌نامه از ابتدای سال 95 برای پیمان‌کاران اجباری می‌شود و پس از تعیین مهلت مقرر پیمانکارانی که صلاحیت ایمنی اداره کار را نداشته باشند از ادامه فعالیت محروم می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار