معاون امور پیشگیری بهزیستی شهرستان‌های استان تهران ضمن اشاره به اینکه با اقدامات پیشگیرانه و به موقع می‌توان درصد زیادی از مشکلات بینایی را که شیوع ۲ درصدی در جهان دارد کاهش داد، گفت: سال گذشته در این زمینه رشد ۲۰ درصدی داشتیم.
کد خبر: ۳۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 18 May 2015
فاطمه عباسی معاون امور پیشگیری بهزیستی شهرستانهای استان تهران در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 485 هزار و 585 نفر از کودکان زیر6 سال مورد معاینه تنبلی چشم( آمبلیوپی ) قرار گرفتند که 11 هزار و 498 نفر با اختلالات بینایی شناسایی شدند و 2 هزار و 427 نفر دارای تنبلی چشم بودند.

وی بیان داشت: تعداد454 پایگاه دائم و ثابت بینایی سنجی در استان تهران مشغول فعالیت هستند و هرساله نیز از اول تا پایان آبان ماه پایگاه های سیار نیز برای سنجش بینایی کودکان زیر 6 سال به این تعداد اضافه می‌شوند و در سال 93 تعداد 930 پایگاه غیر دائم، 2هزار و 861 مهد کودک و پیش دبستانی درجهت معاینه چشم کودکان همکاری داشتند.

عباسی هدف از برنامه آمبلیوپی را پیشگیری از تنبلی چشم و بررسی مشکلات بینایی عنوان کرد و گفت: کودکان 3سال و کمتر ترجیحاً با دستگاه بینایی سنجی و کودکان بالای 3 سال با تابلوی معاینه چشم ( تابلو Eچارت) معاینه می‌شوند و این معاینات سه مرحله دارد؛ مرحله اول معاینه است که در صورت مشکوک بودن به متخصص بینایی سنجی ارجاع و در سری سوم اگر اختلالات بینایی تشخیص داده شود به چشم پزشک ارجاع می‌شوند.

معاون پیشگیری بهزیستی شهرستان‌های استان تهران، تصریح کرد: 3هزار نفر از مربیان، 68 نفر از کارشناسان ناظر بر برنامه، 117 نفر اپتومتریست و 11 هزار نفر چشم پزشک در معاینات بینایی سنجی سال 93 همکاری داشته‌اند و استقبال خانواده نسبت به سال 92 رشد20 درصدی داشته است.

وی یکی از شایع‌ترین معلولیت‌ها را معلولیت بینایی عنوان کرد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه و بموقع می‌توان درصد زیادی از مشکلات بینایی را که شیوع 2درصدی در جهان دارد کاهش داد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار