معاون سياسي امنيتي استاندار همدان ميزباني او - اسپرت را علاوه بر جذابيت پيکار رزمي کاران کشورمان مقابل 14 تيم آسيايي کمک به توسعه صنعت گردشگري دانست.
کد خبر: ۳۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 18 May 2015

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان گفت: ظرفيت هاي بالقوه استان در عرصه هاي مختلف بويژه گردشگري - ورزشي در خدمت ميزباني مسابقات آسيايي او - اسپرت است.

به گزارش ايرنا؛ ابراهيم الهي تبار در نشست هماهنگي مسابقات آسيايي او - اسپرت به ميزباني شهر همدان اظهار کرد: مسوولان بايد براي برگزاري باشکوه اين رقابتها و ايجاد فضاي شور و نشاط بين ميهمانان خارجي تلاش کنند و تمامي ظرفيتهاي استان بويژه در ابعاد گردشگري و ورزشي در اين ميزباني بکار گرفته شود.

وي اضافه کرد: به هر حال اين رشته ورزشي برخاسته از همدان و مورد تاييد وزارتخانه و کميته ملي المپيک کشور است و بر اين اساس بايد در شناساندن بهتر اين رشته در جامعه ملي و بين المللي تلاش شود که ميزباني رقابتهاي آسيايي در همدان و اطلاع رساني مطلوب مي تواند اين هدف مهم را به سرانجام برساند.

الهي تبار بيان کرد: ميزباني او - اسپرت علاوه بر جذابيت پيکار رزمي کاران کشورمان مقابل 14 تيم آسيايي مي تواند به لحاظ کمک به توسعه صنعت گردشگري نيز موثر باشد و براين اساس بايد با عرضه توانمنديهاي گردشگري همدان به ميهمانان خارجي اين رقابتها شرايط را براي معرفي قابليتهاي استان در عرصه هاي بين المللي مهيا سازيم.

معاون استاندار همدان در ادامه با تاکيد بر لزوم توجه به اطلاع رساني گسترده از اين رقابت ها گفت: صدا و سيما رايزني هاي لازم را براي پخش اين رقابتها از شبکه هاي سراسري انجام دهد و پيشنهاد مي شود کميته اطلاع رساني با حضور نمايندگان رسانه هاي خبري در استان تشکيل شود تا اخبار و گزارش هاي اين رقابتها بازتاب گسترده بين المللي داشته باشد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه دولت تدبير و اميد همواره ايجاد شور و نشاط در جامعه را يکي از اهداف مهم خود مي داند، گفت: با برگزاري اين رقابت ها مي توان شور و نشاط خاصي را در بين جوانان ورزش دوست همداني ايجاد کرد.

وي خاطرنشان کرد: همه دست اندرکاران رقابتها بايد فضايي را فراهم سازند تا خاطرات ماندگار در اذهان ميهمانان بويژه تيم هاي آسيايي شکل گيرد و همواره از همدان به نيکي ياد کنند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان همدان نيز در اين نشست گفت: اين رقابت ها براي نخستين بار در همدان برگزار مي شود و تدابير لازم براي ميهمانوازي مناسب از ميهمانان خارجي اتخاذ شده است.

رسول منعم افزود: سالنهاي ابن سينا و شش هزار نفري انقلاب براي ميزباني مسابقات پيش بيني شده است ضمن اينکه محدوديتي براي اسکان ميهمانان خارجي نداريم.

وي اضافه کرد: از ظرفيت هاي گردشگري همدان براي بازديد ميهمانان خارجي به عنوان تور تفريحي در کنار رقابتها استفاده خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: در حال رايزني براي پخش مستقيم فينال مسابقات از شبکه هاي سراسري هستيم ضمن اينکه با برخورداري از خبرنگاران ورزشي باتجربه در استان دغدغه اي بابت انعکاس گسترده اخبار رقابتها نداريم.

پنجمين دوره مسابقات او - اسپرت قهرماني آسيا از 28 ارديبهشت تا يکم خرداد ماه امسال در همدان برگزار مي شود.

او - اسپرت از مخفف واژه ي اوريجنال پرشين اسپرت يعني ورزش پارسيان اصيل آمده است که در سال 1378 توسط برادران منوچهري ملي پوشان و قهرمانان اسبق ورزش هاي رزمي ايران و جهان در همدان پايه گذاري شد.

سبک او- اسپرت در سال 1385 از سوي سازمان تربيت بدني و کميته ملي المپيک جمهوري اسلامي ايران شناسايي و به رسميت شناخته شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار