فرماندار لنده:
داراکریمی نژاد:آنچنان که حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی لبریز از خدمت به نظام و اسلام بود ممات ایشان نیز تجلی گاه انسجام و وحدت بود .
کد خبر: ۳۵۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 12 January 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در مراسمی که صبح امروز به مناسبت ارتحال یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و به منظور ارج نهادن به خدمات کم نظیر آن عالم و سیاستمدار فقید در مسجد جامع شهر لنده و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید افق اندیشه های آن سیاستمدار بزرگ جهان اسلام از زوایای متفاوت تعبیر شد .
سرپرست فرمانداری لنده دراین مراسم ضمن عرض تسلیت به محضر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای و مردم شریف ایران اسلامی با نگاهی متفاوت به بررسی ابعاد شخصیتی آن عالم راحل و ربانی پرداختند و افزودند زندگی هشتاد و اندی ساله ی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مملو از مجاهدت و تلاش در راه تبیین اندیشه ها و معارف ناب دینی در قالب گفتمانی جدید به نام انقلاب اسلامی بود .

مردی که حیات و مماتش منششا وحدت بود

حتی ممات ایشان نیز جلوه گاه تبلور وحدت اسلامی بود . نوزدهم دی ماه یعنی روز امیران ایران زمین همزمان با قیام مردم قم شاهد کوچ دو امیر سازندگی بودیم امیر کبیر و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی. شور و شعور و احساسات پاک مردم در روز تشییع پیکر ایشان نه تنها به حرمت نام ایشان بود بلکه این همگرایی و وحدت و غم و اندوه همه اقشار ،احزاب و جریانات سیاسی حاکم بر کشوردر روز خاکسپاری ادای احترامی بود به مقام شامخ روحانیت در فرهنگ شیعی.
وی گفت:شاید شعارهای متفاوتی شنیده میشد اما پشت پرده همه این سلایق و ذائقه ها متناقض نبود بلکه همه حول محور مهمترین دغدغه ی این روزهای رهبر معظم انقلاب یعنی وحدت و انسجام تعبیر و تفسیر میشود .
ملت شریف ایران در آن روز با حضور خود نشان داده اند که فارغ از هر گونه گرایش سیاسی از منازعات داخلی خسته شده اند و آرامش خود را در ادای احترام به شخصیتهای ممتازی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی که در آوردگاه سیاست نقش وزنه تعادلی نظام را ایفا میکرد یافتند .
ایشان وجه تشابه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبران بزرگ و آزادیخواه جهان همچون گاندی رهبر فقید هند را در مبارزه با ظلم با تکیه بر اصل نفی خشونت دانست و گفت آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار سبک نوینی در ادبیات سیاسی جهان به نام گفتمان اعتدال و میانه روی بود که اوج بلوغ این نگرش سیاسی را در انتخابات سال ۹۲ در حیات خود چشید . گفتمانی که منبعث از آموزههای دینی است . خیرالامور اوسطها ناظر بر مبنای شکل گیری و انتخاب این نوع نگرش سیاسی آن سیاستمدار جهان اسلام بود .
ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به ارسال پیامهای رهبران و شخصیت های جهان به اختصاص سرمقاله روزنامه های معتبری همچون گاردین به موضوع رحلت آیت الله اشاره کرد و این عظمت و شکوه را متعلق به همه ملت ایران دانست و گفت ایشان از سوی هر دو گروه سیاسی حاکم بر کشور مورد بی مهری قرار گرفت اما ایوب وار تا لحظات آخر به بیعت خود با مراد خود یعنی امام راحل و یار غار خود مقام معظم رهبری وفادار ماند . بیعتی که سرآغاز آن در پیام سراسر عاطفی و لبریز از نکات ظریف مقام معظم رهبری به ۵۹ سال پیش در بین الحرمین برمیگردد .
ایشان در ادامه صحبت های خود گریزی به بی مهری های روا داشته به ایت الله هاشمی پرداخت ودراین رابطه گفت :پیام مقام معظم
رهبری فصل الخطابی بود بر آنانی که تمام تلاش خود را به کار بستند تا قاموس انقلاب را به حاشیه بکشانند . نوبت آن رسیده این دست افراد استغفار کنند . حضرت آیت الله سیاست را در " با مردم بودن " تعبیر و تفسیر میکرد.
ایشان وجه ممتاز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمت الله علیه را نگاه توسعه اقتصادی برشمرد و افزودند کلید توسعه اقتصادی بعد از دوران دفاع مقدس با دستان ایشان چرخید و ما امروز شاهد به بار نشستن این نگاه نافذ اقتصادی هستیم .
نگاهی که در پس کرانه آن اندیشه های بزرگمردی همچون امیر کبیر به چشم میخورد و با تحریر کتابی در همین زمینه بر پیمایش راه آن بزرگمرد عرصه اقتصاد صفحه گذاشت .
از دیگر وجوه قابل ستایش آن سیاستمدار بزرگ جهان اسلام نگاه ظلم ستیزی و مبارزه با استعمار بود که با نگارش کتابی با موضوع فلسطین دغدغه خود را نسبت به مهمترین چالش روز جهان اسلام یعنی موضوع فلسطین و قدس شریف نشان داد .
کریمی نژاد دراین مراسم از مردم شریف شهرستان لنده خواست صرف اکتفا به این مراسم در این روز دردی را دوا نخواهد کرد بلکه نهادهای متولی همچون آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بازخوانی اندیشه های حضرت آیت الله می توانند به تبیین مواضع آن فقید سعید و نحله فکری جدیدی در سیاست یعنی هاشمیسم بپردازند .
در ادامه حجت الاسلام مهمدی از روحانیون بومی لنده به معرفی شخصیت آن عالم ربانی از دیدگاه دینی پرداختند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار