معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی قزوین:
معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی قزوین گفت: قزوین به لحاظ شرایط مناسب وپتانسیل بخش کشاورزی سیلوهای نگهداری محصولات آن با ید به سیستم های نوین و تکنولوژی مدرن مجهز شوند.
کد خبر: ۳۵۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 11 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مسعود ربانی ظهر چهارشنبه در نخستین همایش استانی اصول ذخیره سازی غلات و ضرورت استفاده از سیلوهای فلزی که با حضور نماینده شرکت بنتال رولنز انگلیس و معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در تولید محصولات کشاورزی ذخیره سازی آن است که از دو بعد امنیت غذایی و امنیت ملی برای ما اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: ذخیره سازی محصولات کشاورزی از دیر باز به اشکال مختلف در کشورها انجام شده اما امروزه  با وجود سیستمهای جدید و مدرن  با ماندگاری طولانی و کیفیت بالاذخیره محصولات کشاورزی  می توان ذخیره سازی  کرد.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان  قزوین به بستر مناسب بخش کشاورزی  و تولیدات محصولات کشاورزی استان قزوین اشاره کرد و بیان داشت : در استان قزوین با توجه به توع تولید انواع محصولات زراعی و باغی؛ ذخیره سازی محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از اهمیت زیادی برخوردار است که باید توجه بیشتری به این امر شود.

ربانی تصریح کرد : ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی استان از شرایط خوبی برخوردار است اما پراکنش سیلوها در استان مناسب نیست و در بخشی از مناطق استان کمبود احداث سیلو ذخیره سازی محصولات کشاورزی احساس می شود.

وی تاکید کرد : سیلوهای استان قزوین باید مجهز به استانداردهای روز و تکنولوژی مدرن و نوین گردد تاکمیت و کیفیت محصول کشاورزی ذخیره شده حفظ شود.
مدیر  شرکت بنتال رولنز انگلیس هم در این جلسه گفت : مدیریت کردن سیستمهای تهویه در ذخیره سازی محصولات کشاورزی اهمیت زیادی دارد.

انتونیون بنیتز کوال افزود : برای ساخت سیلوهای ذخیره سیازی محصولات کشاورزی باید تمام فاکتورومولفه های ساخت سیلوهای موردنیاز هر کشور و شرایط آب و هوایی آن را رعایت کنند تا مشکلاتی برای ذخیره سازی مناسب کمی و کیفی محصول پیش نیاید.

وی تاکید کرد: استانداردهایی که در ساخت سیلو ذخیره محصولات کشاورزی استفاده می شود باید از فلز و آلیاژ با استقامت خوب برخوردار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار