تعداد سفارشات بزرگ‌ترین سازنده هواپیمای جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی به کمترین رقم در ۶ سال اخیر رسید.
کد خبر: ۳۵۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ 11 January 2017

به گزارش تابناک : به نقل از CNBC، پس از تحویل ده‌ها تن آب سنگین از سوی ایران به کشورهای ۱+۵ این کشورها نیز موافقت کردند تا اورانیوم تحویل ایران شود.

بنا به گفته دو دیپلمات ۱۳۰ تن اورانیوم از طرف روسیه به ایران تحویل خواهد شد. این دو دیپلمات که خواستند نامشان فاش نشود تاکید کرد: از این اورانیوم‌ها برای استفاده در راکتورهای نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده خواهد شد.

***

قیمت نفت به کمترین رقم در یک ماه گذشته رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۳۰ سنت، معادل ۲.۴ درصد کاهش به ۵۳ دلار و ۶۴ سنت رسید که پایین ترین رقم در حدود یک ماه گذشته است.

 رویترز اعلام کرد، در حالی که ارزش دلار آمریکا تقویت شده و تردیدها در مورد اجرای کامل توافق کاهش تولید از سوی تولید کنندگان افزایش یافته، قیمت جهانی نفت در روز سه شنبه ۲ درصد کاهش یافت و به پایین ترین رقم در حدود یک ماه گذشته رسید.

ظاهرا عربستان و دیگر اعضای اوپک در حال کاهش تولید خود هستند، اما مشخص نیست که آیا دیگر تولید کنندگان بزرگ نفت نیز تولید خود را کاهش می دهند یا نه.

عراق، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک گفته که صادرات نفت خود از بندر بصره را در ماه فوریه به بالاترین رقم خود خواهد رساند. صادرات نفت از جنوب عراق در اوایل ماه ژانویه در نزدیکی بالاترین ارقام خود باقی ماند. این در حالی است که عراق موافقت کرده که تولید نفت خود را ۲۱۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

***
آلمان تولیدات صنعتی را افزایش می‌دهد

افزایش تولیدات صنعتی آلمان نشان می‌دهد بزرگترین اقتصاد اروپا سال گذشته میلادی را با قدرت به پایان رسانده است.

به گزارش تراز به نقل از بلومبرگ، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرده است، تولیدات صنعتی آلمان در پایان سال ۲۰۱۶ نسبت به ماه اکتبر ۰.۴ افزایش را نشان می‌دهد؛ در حالیکه گزارش دفتر آمار فدرال هم حاکی از افزایش ۳.۹ درصدی صادرات و ۳.۵ درصدی واردات این کشور در ماه نوامبر است.

این آمار در پی انتشار گزارش‌های هفته گذشته مبنی بر تقویت اقتصاد آلمان در آستانه سالی است که با چالش‌هایی همچون انتخابات پاییز و مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا(برگزیت) همراه خواهد بود.

آمار اخیر همچنین نشان می‌دهد تولیدات و خدمات آلمان در ماه دسامبر سریع ترین افزایش را نسبت به کل سال داشته است؛ در حالیکه بیکاری به روند کاهشی خود ادامه داده و تورم نیز با رسیدن به ۱.۷ درصد، رکورد شکسته است.

آندره آس شوئرل از کارشناسان اقتصادی دکابانک فرانکفورت در این باره گفت: عملکرد آلمان خوب است. سرعت رشد اقتصادی برای تقویت بخش اشتغال و اجتناب از تنش‌های مرتبط با تورم متناسب است.

انتشار این آمار تأثیر چندانی بر روی یورو نگذاشته است به طوریکه هر یورو در بازارهای امروز ۱.۰۵۳۵ دلار معامله شد.

***
سفارش های بوئینگ به کمترین رقم طی ۶سال رسید

تعداد سفارشات بزرگ‌ترین سازنده هواپیمای جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی به کمترین رقم در ۶ سال اخیر رسید.

رویترز به نقل از شرکت هواپیما سازی بوئینگ اعلام کرد، در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد ۷۴۸ فروند هواپیمای جت مسافربری و باربری به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل داده اما سفارشات این شرکت تعداد ۶۶۸ فروند هواپیما به ارزش ۹۴ میلیارد دلارثبت شده که از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد بعنوان کمترین رقم برای بزرگ ترین شرکت هواپیماسازی جهان محسوب می شود. 

در همین حال به گفته تحلیل گران بازار، علت اصلی کاهش سفارشات بوئینگ به روند نزولی خرید هواپیمای جت از سوی ایرلاین ها بازمی‌گردد که در این میان مدل هواپیماهای بزرگ پهن بدنه در مقایسه با نمونه های جدید به کمترین میزان از سال ۲۰۱۴ میلادی رسیده است؛ ضمن اینکه تقویت دلار آمریکا موجب افزایش فشار بر روی فروش هواپیماهای بوئینگ و از طرفی دیگر افزایش سود برای شرکت ایرباس فرانسه شده است.



منبع : تراز

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، اقتصاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار