سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: برای اجرای ۳۲۴ طرح عمران روستایی در استان بوشهر ۴۶ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون ۳۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
کد خبر: ۳۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 17 May 2015
تابناک بوشهر: حمید حیدری‌ با اشاره به اینکه هدف امام راحل از تاسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام محرومیت‌زدایی بود، اظهار داشت: خوشبختانه در 36 سال فعالیت بنیاد این هدف امام عملی شده و اقدامات بسیار چشمگیری در زمینه محرومیت‌زدایی و سازندگی انجام شده است.

وی، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: با برآورد صورت گرفته بنیاد مسکن در بیش از 13 حوزه کاری و محرمیت‌زدایی فعالیت می‌کند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اجرای طرح‌های هادی، ساخت، بهسازی و مقاوم واحدهای مسکونی روستایی از عمده فعالیت‌های بنیاد مسکن است، تصریح کرد: ساخت واحدهای مسکونی مهر، احداث خانه‌های عالم روستایی، ساخت پارک‌های روستایی، زمین‌های ورزشی، بازسازی نقاط آسیب دیده از بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

حیدری، با اشاره به اینکه در حال حاضر 878 آبادی و روستا در استان بوشهر وجود دارد بیان کرد: در روستاهای دارای سکنه تاکنون اقدامات بسیاری در زمینه سازندگی و رفع محرومیت این روستاها انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان بوشهر افزود: این طرح‌ها به منظور آبادانی روستاها اجرا که سال قبل 341 طرح هادی روستایی در استان بوشهر اجرا شد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر به مقاوم‌سازی واحدهای روستایی دراین استان اشاره کرد و گفت: بیش از 70 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر با ارائه تسهیلات کم‌بهره مقاوم‌سازی شده‌اند.

حیدری با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت یکی از رسالت‌های این نهاد است خاطرنشان کرد: تاکنون برای بیش از 18 هزار واحد مسکونی شهرهای کم جمعیت و روستایی استان بوشهرصدور سند شده است.

وی با اشاره به ساخت مسکن مهر در شهرهای کم جمعیت استان بوشهر افزود: در اجرای طرح مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت 10 هزار و 868 واحد مسکونی در استان بوشهر تکمیل و در اختیار مردم این استان قرار گرفته است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهربا اشاره به اجرای طرح‌های عمران روستایی در این استان تصریح کرد: 324 طرح عمران روستایی سال قبل در استان بوشهر اجرایی که برای اجرای این طرح‌ها 46 میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون 39 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

حیدری، از  اجرای 20 بوستان روستایی خبرداد و گفت: اکنون طرح‌های عمران روستایی استان بوشهر دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی هستند که در نیمه نخست امسال تکمیل می‌شوند.

وی، با اشاره به اینکه 59 زمین چمن مصنوعی ورزشی در روستاهای استان بوشهر ساخته شد گفت: برای اجرای این طرح‌های ورزشی در روستاها که نقش مهمی در تامین خواسته‌‌های جوانان و نوجوانان روستایی داشت 122 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از واگذاری زمین برای ساخت و ساز مسکن در روستاها خبرداد و بیان کرد: سال قبل 400 قطعه زمین در روستاهای استان بوشهر برای ساخت مسکن به متقاضیان روستایی واگذار شد که در این راستا تسهیلات ساخت مسکن به آنان پرداخت شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار