گروهی از شیعیان کشورهای اروپایی و آمریکایی به حرم مطهر علی‌بن موسی‌الرضا(ع) مشرف شده و از برنامه‌های تبلیغی ـ فرهنگی که برای آن‌ها درنظر گرفته شده بود، بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۳۵۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 03 January 2017
به گزارش تابناک : ۶۰ نفر از شیعیان کشورهای آلمان، هلند و ترکیه به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.
این گروه که برای برگزاری یک اردوی فرهنگی زیارتی به ایران سفر کرده‌­اند، به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند و از موزه قرآن و کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کردند.
در حاشیه این بازدید حجت‌الاسلام سیدمحمدمحسن حسینی، مسئول روابط عمومی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد گفت: در حال حاضر جامعةالمصطفی(ص) در ۷۰ کشور دنیا نمایندگی دارد و در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند.
وی افزود: در مناسبت‌های مختلف و ایام خاص تعداد زیادی از طلاب جامعةالمصطفی(ص) به نقاط مختلف جهان که به قصد زیارت بارگاه منور امام هشتم(ع) به مشهد سفر می‌کنند، میهمان جامعةالمصطفی(ص) مشهد می‌شوند.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه سفر زائران از کشورهای دیگر به مشهد بستر مناسب برای ارائه مفاهیم اسلامی است، اظهار کرد: آستان قدس رضوی با برنامه‌ریزی‌های منظم و منسجم خدمات بسیار ارزنده‌ای به این زائران ارائه می‌کند.
وی گفت: این گروه ۶۰ نفره با ارائه برنامه‌های تبلیغی ـ فرهنگی از سوی آستان قدس رضوی به حرم مشرف شدند و پس از توفیق زیارت مرقد نورانی امام رضا(ع) از مجموعه‌های مختلف حرم مطهر رضوی از جمله موزه قرآن بازدید کردند.
مسئول روابط عمومی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات آستان قدس رضوی گفت: هدف از این تشرف زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) و کسب فیوضات معنوی از محضر علی بن موسی الرضا(ع) است.
بر اساس این گزارش، این گروه از زائران امام هشتم(ع) پس از بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی و اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر رضوی از خوان متبرک حضرت رضا(ع) متنعم شدند.
همچنین گروهی ۸۳ نفره از مسلمانان کشور آمریکا، ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی از مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی از جمله قرآن‌های خطی و منسوب به ائمه اطهار(ع)، موزه استاد فرشچیان، تالار مرقعات، جلدها و ابزار کتابت، گنجینه هدایای رهبری و ... بازدید کردند.
قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، پخش مستند حرم‌شناسی، اهدای هدایای فرهنگی، برگزاری محافل سخنرانی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و آموزش، مسابقات فرهنگی، بیان احکام و برگزاری نماز جماعت از جمله برنامه‌های طراحی شده‌ای بود که از سوی اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای این گروه از زائران اجرا شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین نقی عباس عابدی به بیان راهکارهای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: اگر زیارت قبور اهل بیت(ع) با خلوص نیت صورت بگیرد، برکات زیادی را در زندگی دنیوی و اخروی انسان خواهد گذاشت.
وی با اشاره به اینکه مشهد از لحاظ عرفانی و مذهبی پایتخت کشورهای جهان اسلام است، افزود: زائران امام رضا(ع) از کشورهای اسلامی باید با حضور در این بارگاه منور و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی، سفیران و مبلغان فرهنگ اهل بیت(ع) در کشورهای خودشان باشند.
حجت‌الاسلام عابدی اظهار کرد: امروز دنیا تشنه فرهنگ اهل بیت(ع) است و شما زائران می‌توانید با ترویج فرهنگ رضوی در کشورهای خودتان گام‌های بلندی در مسیر تبلیغ دین مبین اسلام بردارید.
وی افزود: امروز ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) وظیفه تک تک مسلمانان است و زیارت عتبات و بارگاه منور امام هشتم(ع) بهترین توشه برای تبلیغ دین است.




منبع : ایکنا
برچسب ها: تابناک ، استانها ، شیعیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار