کد خبر: ۳۵۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 02 January 2017

فرماندار هیرمند گفت: صادرات کالا از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ریالی 47 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان پیری با اشاره به اینکه در این مدت 71 میلیون و 107 هزار و 915 دلار از این پایانه صادرات صورت گرفته است، افزود: ارزش دلاری صادرات هم در این مدت رشدی 39 درصدی را نشان می دهد.

پیری کالاهای صادر شده از این پایانه را گازوئیل ، بنزین ، لبنیات ، سیمان ، پودر لباسشویی ، نایلون ، بیسکوئیت و تره بار عنوان کرد.

فرماندار هیرمند در ادامه گفت: پایانه مرزی میلک سیستان و بلوچستان نقش مهمی در توسعه تجاری و صادرات و ترانزیت کالا از ایران به افغانستان دارد.

وی گفت: تجار افغانی می‌توانند از ظرفیت‌های پایانه میلک کالاهای خود را از طریق بندر چابهار صادر و وارد کنند.

پیری تاکید کرد: از ثمرات مهم ايجاد بازارچه مرزي ميلک، ايجاد ظرفيت تجاري براي توسعه اقتصادي سيستان و شهرستان هيرمند است.

فرماندار خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میلک یکی از فعال ترین پایانه های مرزی استان سیستان و بلوچستان است که به منظور رونق تجاری و بازرگانی و ترانزیت کالا در جوار بازارچه مرزی میلک برای استفاده تجار و بازرگانان فعالیت مستمر دارد.

پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان تازه تأسیس هیرمند قرار دارد و با هدف توسعه حمل مسافر و ترانزیت کالا در جنوب شرق کشور و توسعه مبادلات منطقه ای راه اندازی شده است. این پایانه که از دو بخش مسافربری و تجاری ساخته شده در زمینی به مساحت دوازده و نیم هکتار راه اندازی شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار