یک سال بدون کارت دانشجویی
شلوغی نمایشگاه کتاب در آخرین شب برپایی‌اش، به اوج خود رسیده است. به سمت غرفه های کتاب های دانشگاهی می روم و مشغول خرید سفارش هایی می شوم که گرفته ام اما مکالمه یکی از مراجعه کنندگان توجهم را جلب می کند و البته انعطاف کتاب فروش هم دیدنی است.
کد خبر: ۳۵۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 02 January 2017
شلوغی نمایشگاه کتاب در آخرین شب برپایی‌اش، به اوج خود رسیده است. به سمت غرفه های کتاب های دانشگاهی می روم و مشغول خرید سفارش هایی می شوم که گرفته ام اما مکالمه یکی از مراجعه کنندگان توجهم را جلب می کند  و البته انعطاف کتاب فروش هم دیدنی است.
تخفیف کتاب با کارت دانشجویی
دانشجویی که خود را سیما معرفی می کند در حال خرید کتاب های رشته تحصیلی خودش است و در دانشکده پرستاری و مامایی بجنورد تحصیل می کند. کتاب فروش اظهارمی دارد: اگر کارت دانشجویی داشتید حتما تخفیف بیشتری می گرفتید و سیما می گوید: اگر دانشجو نباشم که این کتاب های تخصصی مخصوص رشته ام را نمی خرم ولی دو ترم است که منتظر کارت دانشجویی هستم اما دانشگاه به ما کارت نداده است.
تعجب می کنم، مگر می شود دانشجو بود اما کارت دانشجویی نداشت؟ خودم را معرفی می کنم و قبل از این که جمله ام به پایان برسد درد دل سیما شروع می شود.
وی می گوید: دانشجوی ترم دوم دانشکده پرستاری و مامایی هستم اما از همان ابتدای ورود به دانشگاه کارت دانشجویی برای ما صادر نشد.
وی با بیان این که در ابتدای ورود به دانشگاه وعده دادند که تا یک ماه دیگر کارت دانشجویی ما صادر می شود، ادامه می دهد: اما اکنون یک سال گذشته است و از کارت دانشجویی خبری نیست.
 یکی دیگر از دانشجویان هم می گوید: کارت دانشجویی برای ما دانشجویان مزایای زیادی دارد که یکی از آن ها همین تخفیفی است که در نمایشگاه کتاب با کارت دانشجویی برای خرید کتاب می دهند.
وی اضافه می کند: با کارت دانشجویی در همه جا تخفیف هایی به دانشجویان داده می شود مانند تخفیف بلیت اتوبوس، لوازم تحریر، بلیت موزه و حتی برخی ساندویچ فروشی ها و اغذیه ها هم اگر کارت دانشجویی داشته باشیم مشمول تخفیف آن ها می شویم که هر چند زیاد نیست اما برای دانشجویان کمک خوبی است.
 «محمد» دانشجوی دیگر این دانشگاه که در رشته هوشبری تحصیل می کند نیز می گوید: هنگام ثبت نام  در دانشکده کارت دانشجویی ارائه نشد و گفتند بعد از ثبت نام آماده می شود اما این اتفاق نیفتاد و اکنون که یک سال گذشته است باز هم کارتی ندیده ایم و بهانه های مختلفی در این مورد عنوان شده است.   
وی خاطرنشان می کند: کارت دانشجویی برای دانشجویان از نظر رزرو غذا هم اهمیت دارد و اگر نباشد نمی توانیم غذا رزرو کنیم.
از وی می پرسم پس  چگونه غذا رزرو می کنید که می گوید: از پنل کاربری کپی گرفته ایم و برای ورود به جلسه هم این کار را انجام می دهیم و باز هم باید هنگام پایان ترم و شروع امتحانات دوباره کارت ورود به جلسه بگیریم.
او از سلف دانشگاه هم رضایت ندارد و می گوید: در سلف بی نظمی زیاد است که البته بخشی از آن به قطع و وصل اینترنت باز می گردد وگرنه کیفیت غذای سلف دانشگاه ما مناسب است و با پولی که می دهیم انتظار خوردن غذای خیلی آن چنانی را نداریم.
یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه هم بیان می کند: برای دریافت غذا باید وارد سامانه شد اما گاهی اینترنت آن قدر قطع و وصل می شود که یا سفارش غذا ثبت نمی شود و یا سیستم اخطار می دهد و برخی اوقات به ناهار نمی رسیم و در فرصتی که باقی می ماند نمی توان غذا دریافت کرد و دوباره به کلاس بازگشت.
یکی دیگر از دانشجویان با ابراز رضایت از وضعیت تردد مناسب اتوبوس ها به دانشگاه می گوید: سرویس های دانشگاه رایگان است و هیچ معطلی نداریم و دانشجویان می توانند تا داخل بیمارستان امام علی(ع) و محل دانشکده بروند و باز گردند که خیلی خوب است.مصطفی ادامه می دهد: مشکلاتی در مورد کلاس ها و امور فرهنگی وجود دارد که قرار شده است برطرف شود.
وی عنوان می کند: یکی از مهم ترین مشکلات ما به نبود اینترنت در خوابگاه باز می گردد، مدتی است که مودم اینترنت سوخته است و اینترنت نداریم و این در حالی است که برای همه کارها و تحقیقات و دروس خود به اینترنت نیاز مبرمی داریم.
وی ادامه می دهد: از سویی برای دانشجویان  خوابگاه که در 3 ساختمان در مجاورت بیمارستان امام رضا (ع) زندگی می کنند اینترنت باید قوی تر باشد و احتیاج به مودم های پر قدرتی داریم. وی می گوید: اگر اولویت های خود را تعیین کنیم تعیین مسئول کارت دانشجویی و سپس داشتن اینترنت برای دانشجو از مهمترین اولویت هاست که باید به آن ها توجه شود.
تعویض سامانه تغذیه
 در عین حال، مسئول انفورماتیک دانشکده پرستاری و مامایی در مورد صادر نشدن کارت دانشجویی اظهارمی دارد: سامانه تغذیه عوض شده است و با تغییر سامانه سخت افزارهایی که مربوط به این سامانه می شد بدون استفاده شد. فرشید خواجویی می افزاید: هزینه های تهیه سخت افزارها زیاد است و برای همین در حدود یک سال است که در پی صدور کارت دانشجویی هستیم.
وی با بیان این که تا قبل از این در مدت 10 روز کارت همه دانشجویان صادر می شد بیان می کند: هم اکنون دستگاه مورد نیاز خریداری شده است و کارت خام باید تهیه شود که تا یک ماه دیگر کارت دانشجویی این دانشجویان صادر می شود.
مدیر آموزش دانشکده پرستاری و مامایی هم با تأیید این سخنان بیان می کند: دستگاهی که مورد نیاز بود خریداری شده است اما باید تا پرداخت شدن بهای خرید از باز کردن و استفاده آن خودداری کنیم./روزنامه خراسان شمالی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار