سرپرست معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری خراسان جنوبی:
سرپرست معاونت امور هماهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: فرهنگ ایمنی کار در جامعه و نیز برنامه ریزیها باید به گونه ای باشد که حفظ ایمنی کار در زندگی افراد جامعه بویژه کارگران نیز تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۳۵۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 01 January 2017
محمد فرهادی روز یکشنبه در جلسه کمیته راهبری ایمنی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: فرهنگ خوب مردم استان پذیرش قانون را آسان کرده،کار کردن در این منطقه در مقایسه با دیگر مناطق کشور آسان تر است.
وی اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه ایمنی کار در استان انجام شده است،این کارها موجب حفظ جان کارگران می شود.
وی تصریح کرد: جلوگیری از وقوع حادثه بدنی در هنگام کار، موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی و آثار بد روانی ناشی از آسیب جسمی به افراد می شود.
همچنین مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: صیانت از نیروی شاغل در بخش های مختلف اقتصادی از وظایف این اداره کل است، امیدواریم با همکاری دستگاه های متولی در این بخش به وظیفه خود به نحو شایسته ای عمل کنیم.
محمد سنجری افزود: پیگیری شرایط کار، حقوق، مزایا و تکلیف قانونی کارگر و کارفرما نسبت به هم و صیانت از نیروی کار از اولویت های وزارتخانه است.
وی اظهار کرد: دراستان 12هزار و 246 کارگاه و 68 هزار و 427 نفر با سابقه پرداخت حق بیمه مشمول قانون کار هستند.
وی یادآور شد: 15 هزار کارگاه در استان سابقه پرداخت بیمه ندارند و با احتساب نیرو هایی که ممکن است بدون سابقه پرداخت بیمه باشند حدود 85 هزار نفر مشمول قانون کار در خراسان جنوبی هستند.
وی اضافه کرد: 9 نفر بازرس کار در استان فعالیت دارند، با این تعداد اندک، کار بازرسی و نظارت در 11شهرستان تابعه استان بسیار مشکل است، طبق قانون هر بازرس کار در ماه 50 مورد بازرسی را انجام می دهد که در طول سال به 500 مورد می رسد.
وی تاکید کرد: کار بازرسان، بسیار سخت است،با شرایط و ظرفیت موجود در استان فقط نباید به یک دستگاه اکتفا شود بلکه از طرفیت همه دستگاه های متولی استفاده شود.
مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در 9 ماهه سال 1395،سه هزار و 850 مورد بازرسی از کارگاه های استان انجام شد، در این مدت 35 حادثه رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال 94 ، 34 درصد کاهش دارد.
سنجری افزود: پارسال هفت حادثه منجر به فوت در استان رخ داد، امسال 2 حادثه منجر به فوت در خراسان جنوبی اتفاق افتاد که هر دو مورد مربوط به بخش معدن است.
سنجری با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش 10 هزار و 55 نفر ساعت آموزش برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 214 پیمانکار در استان تایید صلاحیت ایمنی دریافت کردند که 151 مورد مربوط به پیمانکارانی است که در بخش معدن فعالیت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار