مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خبر خوشی برای اهالی سرفاریاب داشت و گفت : مشکل آب شرب سرفاریاب تا پایان سال جاری مرتفع می شود.
کد خبر: ۳۵۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 31 December 2016
تقریبا بیشتر مناطق پر جمعیت بخش سرفاریاب به نوعی از مشکل آب در رنج هستند ، اما جنس مشکلات این منطقه با دیگر مناطق ، متفاوت است. در حالیکه معمولا مشکل آب شرب در مناطق کم آب ، به سبب کمبود آب ، آن هم در فصول خشک سال است ، آب شهر سرفاریاب در فصول پر بارش و به علت بارش های باران غیر قابل شرب می شود!
ماجرا از این قرار است که آب سرفاریاب از سرچشمه منطقه شاه همزه ، تغذیه می شود که با اولین بارش ، این سرچشمه ، گلالود می شود و غیرقابل شرب! 
آنچه که در تصاویر بالا مشخص است ، میزان بالای کدورت آب شهر سرفاریاب را پس از باران نشان می دهد که تقریبا استفاده از آن را غیر ممکن می کند. از طرف دیگر همه ی مسئولین و نمایندگان قول هایی برای رفع این مشکل داده اند که تا کنون به نتیجه نرسیده است.
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در جدیدترین اظهار نظر مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفته است مناسب سازی آب شرب شهر سرفاریاب ۱۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد البته وی مهمترین مشکل را ، منبع تامین آب عنوان کرده است.

فیض‌الله پاسره ظهر شنبه خبر خوشی برای اهالی سرفاریاب داشت . وی در جمع خبرنگاران گفت : مطالعات آبرسانی برای این شهر به پایان رسیده و اسناد مناقصه کار فردا منتشر خواهد شد.

پاسره افزود: مشکل آب شرب سرفاریاب تا پایان سال جاری مرتفع می شود و یکی از مشکلات اساسی در تامین آب شرب این شهر، نبود منبع تامین آب است.

پاسره اظهار داشت: در سالهای گذشته یک حلقه چاه در دهنو اسلام آباد سرفاریاب به عمق ۲۵۰متر در منطقه زیلایی و یک حلقه چاه نیز در روستاهای حومه به عمق ۳۰۰ متر حفر شد که متاسفانه فاقد آب بودند.

وی افزود: تنها منبع تامین آب شهر که در واقع آب کشاورزی را نیز تامین می کند، آب چشمه امامزاده حمزه است که این چشمه به خاطر بافت زمین اطراف آن با اولین بارندگیها گل آلود می‌شود و کدورت آب بالا می‌رود.

پاسره اعتبارات آبفای روستایی از محل صندق توسعه ملی برای آبرسانی در روستاهای مختلف استان را ۳۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: یکی از مجتمعهای مهم آبرسانی روستایی پروژه منطقه مجتمع آبرسانی پشته زیلایی با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار است که بیش از ۱۶ روستا را تحت پوشش قرار می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار