گفت و گو با تابناک یزد؛
به عقیده برخی دامپزشکان هنوز جاگاه دامپزشکی در کشور شناخته شده نست و مردم با این علم آشنانیستند، مصاحبه با یک دامپزشک.
کد خبر: ۳۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 14 May 2015
به گزارش تابناک یزد، ناصر شرفی صدرآبادی،دامپزشک جهاد سازندگی استان که پس از گذراندن ۶ سال تحصیل در دانشکده دامپزشکی ارومیه موفق به اخذ مدرک دکترای این رشته شده است و از شغل وحرفه ی خود بی نهایت رضایت دارد و می گوید که اگر مجددا به دوران تحصیل باز گردد بی شک دوباره همین رشته را انتخاب می کند.وی معتقد است که یک دامپزشک برای موفق بودن در حوزه کاری اش باید به علم و اطلاعات خود را به روز کند.                  
 از چگونگی ورودتان به جمع دامپزشک ها بگویید؟ از ابتدا به کار در زمینه گاوداری و گوسفندداری علاقمند بودم ضمن اینکه مستندهای تلویزیونی که در مورد حیوانات پخش می شد برایم بسیار جذاب بود.لذا با توجه به این علاقمندی و مشوق هایی که داشتم با قبولی در کنکور سال ۱۳۶۲ این رشته را برای تحصیل و اشتغال آینده خود انتخاب کردم.          
 در حال حاضر بیشتر در چه زمینه ای از دامپزشکی فعالیت دارید؟با توجه به این که وظیفه من کنترل تغذیه ؛ باروری و بیماریهای گاو و گوسفند است بیشتر در این حوزه فعالیت دارم.
                   
به نظر شما برای پیشرفت در این حرفه تا چه اندازه باید تلاش کرد؟ به گفته حضرت علی(ع) اگر ۲ روز از روزهای زندگی انسانها مانند هم باشد سودی شامل حالمان نمیشود.پس سعی دارم با بالا بردن سطح علمی خود و یادگیری مطالب و فنون جدید و روش های تازه در حرفه خود همیشه پیشرفت داشته باشم.
وضع بازار و درآمد در حرفه دامپزشکی چگونه است؟ بازار و درآمد این شغل بستگی به فعالیت خود فرد و توانایی علمی و بدنی وی دارد و هر چه میزان آن افزایش پیدا کند احتمال بیشتری برای معرفی شدن به اجتماع دارد.همین موضوع می تواند باعث روند صعودی فعالیتهای یک دامپزشک شود.البته باید در نظر داشت که برای این کار مرتب باید با مطالب علمی روز و تکنیک های و روش های جدید آشنا شد تا در این کار موفق بود.
                                                   
 از جاذبه های کارتان برایمان بگویید؟ متنوع بودن کار دامپزشکی می تواند جزیی از آن باشد یعنی معلوم نیست تا یک دقیقه دیگر با چه نوع بیماری یا با چه حیوانی و در کجا سر و کار خواهی داشت  و این برای من جاذبه ای است تا از یک کار ثابت و یکنواخت کمی دور باشم.    
 آیا در کارتان خطری شما را تهدید می کند؟ اگر به طور صحیح با حیوانات کار کنیم مسلما خطری متوجه دامپزشک نخواهد بود به عبارتی با وجود خطر بیماری های مشترک میان انسان ودام با رعایت مساعل و شرایط بهداشتی می توان از انتقال بیماری به انسان پیشگیری کرد.
                                                    
نظر شما راجع به نگهداری حیوانات خانگی چیست؟ از نظر من نگهداری بعضی از حیوانات مانند طوطی و پرندگان زینتی برای افرادی که دچار بیماری آسم و حساسیت مستند ؛ مناسب نیست و پیشنهاد من به افرادی که از نظر سلامت روحی و روانی نیاز به کمک دارند نگهداری ماهی و داشتن آکواریوم است که می تواند زینت بخش خانه هم نیز باشد.
                                                  
برای آینده چه برنامه هایی را در بر دارید؟ این که بتوانم با انجام روش های نوین و اطلاعات جدید در کار خود پیشرفت کنم و از روش هایی که بازده کار را افزایش,می دهد بیشتر استفاده کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار