رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس در سال 88 گفت: آنچه در سال 88 گذشت اساسا موضوع انتخابات نبود و مسئله فروپاشی نظام بود.
کد خبر: ۳۵۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 29 December 2016
 پرویز سروری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: دست هایی در پس پرده انتخابات و فتنه 88 وجود داشت تا زمینه فروپاشی نظام را فراهم کند.
 
وی گفت: دشمنان احساس کردند می توانند با استفاده از فضای دو قطبی انتخابات نمونه انقلاب های رنگی را در ایران به ثمر برسانند.
سروری افزود: عوامل اصلی این جریان آمریکا صهیونیست ها و گروه های معاند بودند .

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دست دادن عناصر داخلی با فتنه گران خارجی عملا یک شرکت سهامی از دشمنان داخلی و خارجی را شکل داد که فرصت انتخابات با شکوه 88 را به تهدید تبدیل کردند.

وی افزود: بنابر اعلام شهرداری تهران در جریان فتنه 88 ، 63 میلیارد تومان به پایتخت خسارت وارد شد.

سروری گفت: در جریان فتنه 88 اقتصاد کشور و مبادلات تجاری مان با دنیا مختل شد و تحریم های سنگینی علیه ایران به اجرا در امد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: وقتی کشور نگاهش به بیرون باشد بستر نفوذ در آن فراهم می شود.

وی گفت:بحث اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های عمومی و افزایش آنها از جمله مباحث مهمی است که می تواند نگاه به درون را تقویت و از نفوذ جلوگیری کند.

مهدی فضائلی کارشناس سیاسی هم در این برنامه با اشاره به گمانه زنی ها و طراحی های صورت گرفته برای منحرف کردن انتخابات با شکوه سال 88 گفت: در فتنه 88 دشمنان نظام با وقاحت تمام به شکل رسمی و علنی از آشوبگران حمایت کردند.

وی افزود: در رسانه های آمریکایی کدهایی وجود دارد که نشان می دهد فتنه و تحریم ها با هم ارتباط داشتند.

فضائلی گفت: در سال 88 بر اثر فتنه بزه های اجتماعی افزایش یافت و ترورهای هسته ای آغاز شد.

این کارشناس سیاسی نفوذ را یکی از روش های جدی برای آسیب زدن به نظام اسلامی دانست و افزود: این روش برای دشمنان ما بسیار کم هزینه و برای نظام بسیار پرهزینه خواهد بود.

وی گفت: می توان با شناخت خط اصیل انقلاب و بررسی رفتار مسئولان و تصمیم گیرندگان جریان نفوذ را شناسایی و با آن برخورد کرد.
حمید رضا مقدم فر، استاد دانشگاه نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: فتنه 88 را باید صرفاً با سناریو و طراحی از بیرون در نظر گرفت که با اصلاح ایرادهای فتنه 78 ، 10 سال بعد از آن به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در جریان فتنه بازوهای فکری اجرایی، اطلاعاتی، دیپلماسی ، رسانه ای، عملیاتی و اجرایی دشمنان علیه نظام اسلامی به طور همزمان فعال بودند.

مقدم فر گفت: در فتنه 88 همه معاندان و همه توان دشمنان نظام به میدان آمد.

این استاد دانشگاه افزود: لطمه ای که نظام از فتنه 88 خورد قابل مقایسه با فتنه های سه دهه قبل از آن نبود زیرا فتنه گران آبروی نظام را هدف قرار دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار