نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد بر اساس یک مدیریت دانش‌بنیان و بر مبنای اقتصاد مقاومتی ضروری است.
کد خبر: ۳۵۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 28 December 2016
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور در بوشهر اظهار داشت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد بر اساس یک مدیریت دانش‌بنیان و بر مبنای اقتصاد مقاومتی ضروری است.

وی اضافه کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کشور در مدیریت اقتصاد نهفته است که سبب شده آسیب‌هایی نیز در بخش‌های مختلف دیگر در جامعه ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه استان بوشهر تصریح کرد: در شرایط کنونی تهاجم اقتصادی دشمن به طور جدی همه حوزه‌ها را نشان گرفته است که تنها راه علاج توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای مدیریت نظام بر اساس اقتصاد مقاومتی است تا راه‌های نفوذ در جامعه توسط دشمن علی‌الخصوص در حوزه بیکاری را مسدود کند.

صفایی بوشهری یادآور شد: کمیته امداد از همان اول شکل‌گیری با یک هدف الهی تلاش عمده‌ای برای مقابله با فقرزدایی انجام داده که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب، کمیته امداد باید بر اساس یک مدیریت دانش‌بنیان و با استفاده از راهبردهای مدیریت اقتصادی که برگرفته از مبانی اقتصاد مقاومتی است راه‌کارهای لازم را در جهت فقرزدایی و کاهش تاثیرات اقتصادی بر جامعه هدف خود و اقشار آسیب‌پذیر تدوین کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: این برنامه باید مشتمل بر خودکفایی و توانمند‌سازی مددجویان برای کاهش و انسداد فقر در جامعه و بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی گردآوری شود.

وی عنوان کرد: نگاه کمیته امداد در راستای تدوین برنامه کاهش و انسداد فقر با توجه به استعدادهای موجود هر استان قرار گیرد که بهترین نمونه آن توجه به ایجاد تعاونی بین مددجویان و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به این تعاونی‌هاست.

صفایی بوشهری یادآور شد: با ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی در تعاونی‌های مددجویی، ضمن ایجاد اشتغال مستمر زمینه‌ای ایجاد شود تا این محصولات مددجویی در قالب بازارچه‌های داخلی و یا برندهای صادراتی به خارج از کشور صادر شود.

وی عنوان کرد: خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد برای نظام می‌تواند یک فرصت مناسبی ایجاد کند که افرادی که تا دیروز از امکانات کمیته امداد استفاده می‌کردند، خود کار آفرین شده و برای  دیگر افراد جامعه تولید شغل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: طی یک دوره پنج ساله به طور متوسط، 50 میلیون ریال برای هر خانواده از طرف کمیته امداد بابت پرداخت مستمری، جهیزیه، کمک هزینه دانشجویی و دانش‌آموزی و مسکن هزینه می‌شود که کمیته امداد می‌تواند با دادن 70 تا 150 میلیون ریال به هر خانواده در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی، عملا ضمن توانمندسازی این خانواده‌ها فضای جدیدی از کسب و کار را در عرصه اقتصاد مقاومتی برای این خانواده‌ها ایجاد کند.

وی ادامه داد: با این سیاست‌گذاری برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد که برگرفته از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در هر استان کشور است می‌تواند یک لشکر اقتصادی و فرهنگی برگرفته از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های گسترده استان بوشهر در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و آبزیان اظهار داشت: نبود خطوط ریلی مناسب در زمینه حمل و نقل، مشکلات گسترده‌ای در حوزه اقتصادی برای استان به ارمغان آورده است که در اقتصاد کرانه‌ای استان و حتی کشور نقش منفی تاثیرگذاری داشته است.

وی ادامه داد: در کنار نبود یک ساختار ریلی و اتصال به خط راه‌آهن سراسری، استان بوشهر از کمبود شدید صنایع تبدیلی و بازارهای مدرن در رنج است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: در صورت ایجاد این بازارهای مدرن و کمک‌های کمیته امداد برای در اختیار گذاشتن غرفه‌های به مددجویان تحت پوشش با توجه به ظرفیت‌های مختلف این استان می‌توان شاهد ریشه‌کنی فقر در استان بوشهر باشیم.

وی بیان کرد: یکی از این ظرفیت‌های منحصر به‌فرد استان بوشهر، دریا و سواحل زیبای این استان است که از طریق قایق‌های صیادی و لنج‌ها می‌توان در قالب‌های مناسب گردشگری دریایی زمینه اشتغال را برای مددجویان کمیته امداد فراهم سازد.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: هم‌اینک به دلیل نبود صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی شاهد از بین رفتن محصولات این استان از جمله گوجه‌فرنگی در حجم وسیعی هستیم که خساراتی نیز متوجه مردم کرده است که ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در استان بوشهر به شدت به چشم می‌آید.

وی یادآور شد: با توجه به راه‌اندازی دو نیروگاه هسته‌ای در طی 10 سال در استان بوشهر، کمیته امداد امام خمینی می‌تواند در راستای ایجاد شغل برای جامعه تحت پوشش با سازمان انرژی اتمی تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه رد و بدل کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار