رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به لزوم پرداخت حق کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری گفت: پرداخت سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها، از درآمد شهرداری الزامی است.
کد خبر: ۳۵۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸ 28 December 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام  حمیدرضا مطهریان  در جلسه علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و کتابخانه‌های عمومی کشور، قرار است شهرداری‌ها نیم درصد از درآمدهای خود را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرها واریز کنند.

وی ادامه داد: چنانچه شهرداری نسبت به پرداخت سهم خود به کتابخانه‌ها اقدام نکند تهران به‌صورت مستقیم از منابع شهرداری برداشت و پرداخت خواهد کرد.

مطهریان با بیان اینکه در زمینه پرداختی‌های شهرداری به آموزش و پرورش چنین چیزی وجود ندارد اضافه کرد: سهم آموزش و پرورش در این زمینه متفاوت است و بیان شده که تا پنج درصد از عوارض ساخت اختصاص یابد که می‌توان این میزان را تغییر داد.

وی با بیان اینکه مدارس زیادی در سطح شهر درخواست کمک از شورا و شهرداری را دارند اظهار داشت: بسیاری از مدارس در مکاتباتی که با کمیسیون فرهنگی شورا داشته درخواست خود را اعلام کرده‌اند لذا می‌توان با تغییر در پرداخت سهم آموزش و پرورش به این مدارس کمک کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد تصریح کرد: پیشنهادی برای کاهش این مبلغ نداریم اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش پروژه‌های عمرانی زیادی در اختیار دارد که باید تکمیل شود می‌توان از این میزان سه درصد برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفت و مابقی را به سایر مدارس به‌عنوان کمک هزینه پرداخت کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار