کد خبر: ۳۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 13 May 2015
قائم‌مقام معاون پژوهشی وزارت بهداشت گفت: سن سکته قلبی و مغزی در ایران کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، شاهین آخوندزاده بعد از ظهر امروز در سومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی در بیماری‌های غیرواگیر در سالن اجتماعات بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل، اظهار کرد: امروزه تحقیقات سلولی و مولکولی از مرزهای پزشکی گذشته و دستاوردهای خوبی ارائه داده است.

آخوندزاده با اشاره به اینکه ایران موفق به کسب رتبه چهارم دنیا در زمینه سلول‌های بنیادین شده است، افزود: امروزه مشکل ایران و کشورهای در حال توسعه مشکل بیماری‌های واگیر نبوده بلکه بیشتر بیماری‌های غیرواگیر است.

وی تصریح کرد: بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی، دیابت، قلب و عروق که سرمایه‌گذاری و تحقیقات بیشتری در این زمینه را می‌طلبد، منافع مالی زیادی برای کشور دارد.

قائم‌مقام معاون پژوهشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سن سکته قلبی و مغزی در ایران کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در پیشگیری بیماری غیرواگیر می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش آمار بیماری‌های غیرواگیر داشته باشد.

آخوندزاده اصلاح روش و سبک زندگی را مهم‌ترین عامل کاهش بیماری‌های غیرواگیر برشمرد و یادآور شد: بحث سلولی مولکولی یک تکنیک تحقیقاتی است که می‌توان با آن به روش‌های جدیدی در درمان دست یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل در بحث تحقیقات بالینی جزء دانشگاه خوب و مطرح در این حوزه در کشور است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بابل سابقه طولانی در فعالیت بهینه در این حوزه دارد.

قائم‌مقام معاون پژوهشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 0.01 درصد بودجه وزارت بهداشت صرف تحقیقات می‌شود، گفت: هیئت امنا دانشگاه‌های علوم پزشکی باید برابر دستورات ابلاغی سه درصد اعتبارات مالی را صرف امور تحقیقات کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار