مدیرکل مدیریت بحران یزد با بیان اینکه آموزش از اولویت های اصلی این مدیریت است گفت: در این زمینه متعهد شدیم سالانه 200 هزار نفر از شهروندان را در زمینه نحوه مقابله با حوادث مختلف از جمله زلزله ، سیل و توفان آموزش دهیم.
کد خبر: ۳۴۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 26 December 2016
به گزارش تابناک یزد،هادی هادی‌نسب به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی (یکم تا هفتم دیماه) در استان با بیان اینکه در حال حاضر 55 درصد این برنامه در استان محقق شده افزود:به طور متوسط میزان آمادگی شهروندان برای مقابله با بحران های مختلف فقط 10 درصد است که افزایش اطلاعات و آگاهی آحاد جامعه در این زمینه لازم است.
وی با اشاره به اینکه امکانات دولتی پاسخگوی نیاز ما در مواقع بحران نیست اظهار کرد: در همین راستا بانک اطلاعاتی جامع برای کمک در مواقع بحران از توان بخش خصوصی را در دست اقدام داریم.
هادی نسب با بیان اینکه 14 کارگروه مدیریت بحران با عضویت 35 دستگاه در استان تشکیل شده است افزود: بیشتر برنامه های مدیریت بحران در زمینه پیشگیری و آمادگی در مواقع بحران است.
مدیرکل مدیریت بحران یزد با بیان اینکه پس از خشکسالی و بحران آب، حوادث جاده‌ای، توفان، زلزله و آتش‌سوزی بیش از سایر مسائل استان را تهدید می‌کند خاطر نشان کرد: اکنون 17 سال متوالی است که مردم استان با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند.
وی افزود: بارندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته و در پایین ترین رتبه قرار دارد .
مدیرکل مدیریت بحران یزد در ادامه از اجرای طرح منشاءیابی ریزگردها و راهکارهای مقابله در استان خبر داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار