مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی گفت: دوره توجیهی و آموزشی مربیان مهدهای قرآنی در آذربایجان غربی برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 13 May 2015

لیلا سپهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: امسال دوره‌های تخصصی و توجیهی مربیان مهد‌کودک‌‌های قرآنی در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، تا از این رهگذر ضمن تجهیز معلمان به سلاح علم و ایمان، این مفاهیم را به نسل جدید استان انتقال دهیم.

مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی با اشاره به راه‌اندازی مهد کودک‌ قرآنی در مناطق مختلف آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: تعداد این مراکز در سراسر استان حدود 40 واحد می‌باشد که امسال با همراهی خواهران بسیجی و مؤمن استان، تعداد آنها را به 55 واحد خواهیم رساند.

وی با اشاره به اینکه محتوای دروس کتب مهدهای کودک‌ از جمله شعر، قصه و مفاهیم، متفاوت از سایرین می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این قبیل مراکز فقط به آموزش مقدماتی تلاوت قرآن کریم و خواندن نماز اکتفا نمی‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی با اشاره به فضای معنوی حاکم بر این دوره‌ها، یادآوری کرد: هدف اصلی از تشکیل این مراکز و صدور مجوز جهت قدم برداشتن در این زمینه، تربیت نیروی متدین و ولایی برای نظام می‌باشد.

سپهری با اشاره به اینکه فضای فیزیکی این مهدها مساجد یا محلی نزدیک به مساجد جهت مانوس کردن نونهالان با اماکن مذهبی و آشنا کردن آنها با تکالیف اجتماعی، فرهنگی و عبادی‌شان می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این صورت با فرائض دینی آشنا و با مساجد مانوس می‌شوند.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی سه روزه برای خواهران بسیجی جهت راه‌اندازی مهدکودک‌ قرآنی اشاره و خاطرنشان کرد: این دوره‌ها برای آموزش مربیان جدید و بازآموزی مربیان سابق با حضور سخنران و اساتید برجسته برگزار خواهد شد.

سپهری در ارتباط با نحوه گزینش مربیان برای مدیریت کلاس‌ها، گفت: فرمانده‌هان حوزه‌های بسیج خواهران در سطح استان از بین بسیجیان فعال، توانمند و متعهد خود افرادی انتخاب و برای شرکت در این دوره‌ها به این مجموعه معرفی می‌کنند، که گواهی پایان‌دوره برای شرکت‌کننده‌ها صادر می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی به ثبت‌ نام 20 تا 50 خردسال در هر مهدکودک اشاره و خاطرنشان کرد: والدین از گذراندن وقت فرزندان خود در این مراکز به معنای واقعی رضایت نشان می‌دهند.

سپهری برگزاری یادواره زنان شهید در حوزه خواهران در راستای گرامیداشت مقام شامخ این بانوان، تدارک برنامه‌های فرهنگی متنوع در قالب نشست‌های بصیرت‌افزایی و روشنگری دیگر اقدامات این مجموعه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار