رئیس شورای شهر شیراز در حاشیه اجلاس مشترک شهرداران و شوراهای اسلامی کشور، اظهار داشت: شوراها در تمام کشور منشاء خیر هستند و در شیراز شورا به واقع نخ تسبیح و پیوند دهنده جریانات مختلف است و به سبب وجود همین نهاد پر خیر و برکت، اختلافات سیاسی که در گذشته آسیب‌های بسیاری را متوجه شهر و استان ما کرده بود با هدایت‌های نماینده ولی فقیه از میان برداشته شد.
کد خبر: ۳۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 13 May 2015

بخوانید از ظرفیت های استان ثروتمند فارس از زبان رئیس شورای شهر شیراز و مقایشه کنید این ثروت ها را با پیشرفت و توسعه سرزمین پارس...

تابناک فارس به نقل از فارس:غلام‌مهدی حقدل ظهر امروز در حاشیه اجلاس مشترک شهرداران و شوراهای اسلامی کشور، اظهار داشت: شوراها در تمام کشور منشاء خیر هستند و در شیراز شورا به واقع نخ تسبیح و پیوند دهنده جریانات مختلف است و به سبب وجود همین نهاد پر خیر و برکت، اختلافات سیاسی که در گذشته آسیب‌های بسیاری را متوجه شهر و استان ما کرده بود با هدایت‌های نماینده ولی فقیه از میان برداشته شد.

وی افزود: فارس و شیراز به سبب ایمان و ولایتمداری بیشترین تعداد امامزاده را که از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند در خود جای داده که بالغ بر یک‌هزار و 500 امامزاده است.

حقدل ادامه داد: شیراز زیارتگاه شیعیان جهان و پایگاه علم و فقاهت و در زمان جور حکام، این شهر پناهگاه امامزادگان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب فارس تنها استانی بود که در سه شهر آن حکومت نظامی شد و در دوران دفاع مقدس این استان دو لشکر و چندین تیپ و یگان در جبهه‌های حق علیه باطل داشت که حاصل آن چندین هزار شهید بود که تقدیم نظام شد.

وی تصریح کرد: اقوام متعددی در فارس زندگی می‌کنند که در هیچ دوره‌ای اختلاف و درگیری بین این اقوام وجود نداشته بلکه همواره همدلی و یکرنگی بین این مردم ساری و جاری بوده است.

حقدل بیان کرد: فارس و شیراز در بسیاری از علوم سرآمد است و به ویژه در پزشکی شیراز حرف نخست را می‌زند و برخی جراحی‌های پیوند تنها در شیراز صورت می‌پذیرد.

رئیس شورای شهر شیراز ابراز داشت: فارس اما با وجود ظرفیت بسیار، از نظر صنعتی چندان پیشرفت نکرده و با توجه به این که شیراز در شمار 10 نقطه برتر گردشگری جهان است صنعت گردشگری آن قابلیت فراوانی دارد.

حقدل افزود: این استان آب و هوای بسیار مناسبی دارد و در زمانی که در سپیدان آن اسکی میسر است در جالیزهای فارس محصول برداشت می‌شود.

به گفته وی، مکتب شعر و ادب شیراز در دنیا شناخته شده و فرهنگ و علم در این دیار همواره جایگاه ویژه‌ای داشته و شیراز از دیرباز شهر علم و معرفت و ولایت بوده و مردمان فهیم آن در تمام اعصار تاریخ نقش خود را در کشور ایفا کرده‌اند.

حقدل عنوان کرد: شهردار قوی، مومن و جهادی در شیراز بر سر کار است که تیم تخصصی مجربی را گرد آورده و با همین فعالیت قابل تقدیر، بودجه شهرداری شیراز از 2 هزار و 200 میلیارد تومان در سال گذشته، به 2 هزار و 800 میلیارد تومان افزایش یافت و علاوه بر آن در سال جاری 3 هزار میلیارد تومان تکلیف سرمایه‌گذاری شورا به شهرداری است.

وی اضافه کرد: 9 کمیسیون شورای شهر در دوره چهارم بسیار فعال هستند و از ابتدای صبح تا پاسی از شب خدمتگزار مردم هستند.

این عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: ما نعمت شورا را قدر می‌دانیم که بستری برای خدمتگزاری به مردم فراهم آورده و از این نظر حتی یک مرتبه اختلافی از شورا و شهرداری شیراز در رسانه‌ها انتشار نیافته و اگر اختلافی هست موارد کاری است که به صورت تخصصی پیگیری و حل می‌شود.

اتخاذ رویکرد مشترک در مورد مصوبات مجلس و دولت

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری اجلاس شهرداران و شوراهای اسلامی نیز در همین زمینه به خبرنگار فارس در شیراز گفت: پنجاه و یکمین نشست شهرداران کلانشهرها و پنجمین نشست شوراهای اسلامی امروز به میزبانی شیراز در حال برگزاری بوده و در روز نخست کارگروه‌ها و روز دوم اجلاس اصلی با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار این استان برگزار می‌شود.

محمودرضا طالبان افزود: نیاز است نشست‌های دوره‌ای توسط روسای شوراها و شهرداران هم در بحث کلانشهرها و هم مراکز استان‌ها برگزار شده، مشکلات مطرح و اتخاذ تصمیم مشترک در راستای مخالفت یا همراهی با تصمیمات مرتبط با امور شهرها، اتخاذ شود.

وی یادآور شد: نشست کلانشهرها و شوراها دارای دبیرخانه دائمی است و این دبیرخانه مباحث اجلاس را هدایت می‌کند تا تصمیمات مشترک اتخاذ شود.

طالبان بیان کرد: مصوباتی در سطح دولت یا مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود که به نوعی با منافع شهرها و روند فعالیت شوراها و شهرداری‌ها مرتبط است که این تصمیمات در نشست مشترک امروز و فردا مورد بررسی قرار گرفته و رویکرد مناسب مشترک اتخاذ می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار