مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: در پی حضور خوشه کسب و کار سنگ قم در نمایشگاه بغداد، بالغ بر ۱۸۵ هزار دلار سنگ قم به این کشور صادر شد.
کد خبر: ۳۴۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 25 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیرطیبی نژاد اظهار داشت: خوشبختانه پس از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و انتخاب خوشه سنگ قم به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی کشور، شاهد ترسیم آینده‌ای روشن برای این صنعت استان قم هستیم.

وی با اشاره به برگزاری تور صنعتگران و فعالان خوشه کسب و کار سنگ قم به عراق گفت: در پاییز امسال جمعی از فعالان خوشه سنگ قم در راستای برنامه‌های عمل سازمان صنایع کوچک و در قالب ۲ کنسرسیوم صادراتی در نمایشگاه بین المللی عراق حضور یافتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، دستاوردهای این حضور و تور صنعتی را بسیار فراتر از انتظارات عنوان کرد و افزود: یکی از دستاوردهای این تور، رغبت بیشتر فعالان این بخش به فعالیت‌های گروهی و اقدامات مشترک بود که در نهایت دو کنسرسیوم سنگ قم با ادغام به یک کنسرسیوم صادراتی بزرگ تبدیل شد.

وی حضور سرمایه گذاران، تجار و تولید کنندگان صنعت سنگ و ساختمان عراق به قم را از دیگر دستاوردهای این برنامه عنوان کرد و بیان داشت: تجار عراقی با حضور در قم و بازدید از ظرفیت‌ها و توانایی تولیدات و صادرات سنگ قم، همکاری‌های تجاری خود با طرف ایرانی را اغاز کردند و تا کنون بالغ بر ۱۸۵ هزار دلار سنگ خریداری کرده‌اند.

طیبی‌نژاد با بیان اینکه اولین محموله صادراتی، بارگیری و به طرف مقابل تحویل شد، افزود: این اقدام نمونه بارز اعتماد و همدلی بخش خصوصی استان قم با بخش دولتی است که می‌تواند آغازگر یک فضا و فصلی جدید از دوران فعالیت صنعت سنگ قم باشد و برای تحقق این مهم لازم است فعالان خوشه سنگ قم با در نظر گرفتن برنامه‌های عمل عامل توسعه در مسیر تعالی صادرات و شناسایی و ورود بازارهای منطقه‌ای‌ و جهانی حرکت کنند.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری تأکید کرد: شاهد هستیم که در سال جدید که خواست مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته، طرح‌ها و برنامه‌هایی اجرایی می‌شود که در دهه‌های گذشته بی سابقه بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
ای وای مجانی خدا ازتان نگذرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار