سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی تمام مباحث مالی و سرمایه‌گذاری پروژه پیامبر اعظم را خدشه‌دار کرده است، گفت: اعتراض اعضای شورای اسلامی شهر قم به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.
کد خبر: ۳۴۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 25 December 2016
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با اشاره به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در خصوص بلوار پیامبر اعظم اظهار کرد: متاسفانه این مصوبه خواسته‌های شهر قم و مدیریت شهری را برآورده نمی‌کند.

وی با بیان اینکه طرح بلوار پیامبر اعظم حدود 20 سال قبل آغاز شده است افزود: این پروژه براساس مصوبات کشوری و با پیشنهاد وزارت کشور وقت اجرایی شده و در ابتدا برای تملک به شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران واگذار شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این شرکت بخش عمده‌ای از محدوده اطراف حرم مطهر را تملک و تخریب کرده‌اند تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح ملی بوده است شهرداری طی سال‌های قبل حدود 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخت و به همین دلیل هم در حال حاضر بالغ بر 800 میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است. 

وی با بیان اینکه مسیر اصلی بلوار احداث شده است گفت: همچنان بخشی از بدنه تملک نشده و تمام این سرمایه گذاری سنگین برای این بوده که از بدنه این بلوار که طرح مصوب ملی دارد آورده شهرداری برگردد.

ذاکریان با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی تمام مباحث مالی و سرمایه گذاری این پروژه را خدشه‌دار کرده است افزود: اعتراض اعضای شورای اسلامی شهر قم به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

وی با تاکید بر پیگیری شورا و شهرداری برای اصلاح مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی تصریح کرد: این مصوبه بسیاری از مذاکرات و قراردادهایی را که شهرداری با سرمایه‌گذاران امضا کرده است را مورد تأثیر قرار می‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه کاربری‌ها و طرح بلوار پیامبر اعظم براساس مصوبه  کمیسیون  ماده 5 بوده است گفت: تمام مسوولان شهری اعم از نمایندگان مردم، استاندار و معاونین و مدیران شهرداری و شورای شهر نیز بر ضرورت اصلاح این مصوبه متفق‌القول هستند.

وی گفت: اگر اصلاح این مصوبه صورت نگیرد مدیران راه‌های دیگر را پیگیری خواهند‌کرد و نمی‌گذاریم حق مردم تضییع شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار