کد خبر: ۳۴۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 25 December 2016
نشست هم اندیشی صیانت از جنگلها به منظور تعامل و هماهنگی بیشتر برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این نشست بر اهمیت مسئله محیط زیست ،حفاظت از منابع طبیعی ،جنگلها و مراتع و اهمیت هماهنگی بین دستگاههای مختلف و متولی برای حفاظت از این عرصه ها تاکید کرد و گفت :جنگلها و مراتع به مثابه ریه های تنفسی محیطهای زندگی انسانها هستند که باید حرکت جدی برای صیانت از این سرمایه های بزرگ آغاز و دنبال شود.
بهشتی فرد با بیان اینکه برنامه های مختلفی در این هفته برگزار می شود افزود:تامین ،توزیع و غرس نهال با همکاری تشکلهای مردمی، برگزاری مانور یگان حفاظت و همیاران طبیعت ،تجلیل از خانواده های شهدای منابع طبیعی ،برگزاری شب شعر،مسابقات ورزشی،علمی و فرهنگی با موضوع حفاظت از منابع طبیعی و پیاده روی خانوادگی از جمله این برنامه ها است.
وی بهره گیری از ظرفیتهای رسانه به ویژه رسانه ملی ،علما و ائمه جمعه و مدارس و دانشگاهها برای فرهنگ سازی در عرصه های منابع طبیعی را از دیگر برنامه ها برشمرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز جنگلها و مراتع را از سرمایه ها و ذخایر گرانبهای کشور و میراث نسلهای آینده در دستان نسلهای امروز دانست و گفت: همه وظیفه دارند برای صیانت و حفاظت از این عرصه ها بیش از پیش تلاش کنند.
گوهرگانی به نقش به سزای رسانه به ویژه رسانه ملی در فرهنگ سازی حفاظت از جنگلها و مراتع اشاره کرد و افزود: رسانه ملی باید با آگاه بخشی و تنویرافکار عمومی آحاد جامعه را برای حفاظت از این منابع ملی حساس کند.
وی خواستار بازنگری در اجرای احکام و رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی شد و گفت: مسئولان باید منابع طبیعی که مورد تصرف واقع شده را بدون قلع و قمع با همکاری دستگاه قضا و همکاری خود متصرفان درصورت تمکین به قانون دست افراد سودجو را ازمالکیت آنها قطع کنند.
گوهرگانی افزود : این سازمان آمادگی دارد برای جنگل کاری و فرهنگ سازی به منظور حفاظت از جنگلها و مراتع واجرای برنامه ها در این هفته منابع طبیعی را یاری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار