معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با تاکید بر پیش بینی شرایط اضطراری یادآور شد: مشکلات احتمالی باید در سریع ترین زمان ممکن توسط دستگاه های مسئول شناسایی و به موقع برطرف شود.
کد خبر: ۳۴۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 25 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری روزشنبه درشورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام با موضوع آغاز فعالیت سامانه پرقدرت بارشی و امکان وقوع سیلاب اظهار کرد: برقراری کشیک دستگاه های اجرایی در زمان فعالیت این سامانه الزامی است و تمامی مدیران باید از حوزه های کاری خود بازدید و کنترل مستمر داشته باشند.
 
وی افزود: مراکز آسیب پذیر سطح استان با توجه به وقوع سیل آبان ماه سال گذشته باید شناسایی و مورد رصد قرار گیرد و هر گونه مشکل و مساله مهم نیز به ستاد مدیریت بحران استان اطلاع داده شود.
 
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: برای خدمات دهی در بخش آب، برق، مخابرات، نانوایی ها، بیمارستان ها و دیگر مراکز خدماتی ضروری در مواقع بجران باید تدابیر خاص اندیشیده شود.
 
کلانتری با تاکید بر پیش بینی شرایط اضطراری یادآور شد: مشکلات احتمالی باید در سریع ترین زمان ممکن توسط دستگاه های مسئول شناسایی و به موقع برطرف شود.
 
وی اضافه کرد: 14 کارگروه ستاد مدیریت بحران استان ایلام باید بر اساس شرح وظایف خود برای خدمات رسانی در شرایط اضطراری آمادگی داشته باشند و تقسیم کارها را به درستی انجام دهند.
 
کلانتری همچنین به برگزاری مانور ایمنی و زلزله در استان اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه ها باید به منظور حفظ آمادگی خود در برگزاری این مانور مشارکت موثر داشته باشند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی و غیر قابل پیش بینی بودن حوادث احتمالی، باید آمادگی لازم در همه دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد.
 
احمد کرمی یادآور شد: حفظ جان و سلامت شهروندان و امکان ارائه خدمات مختلف به مردم اولویت اصلی است و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
وی در خصوص تعطیلی مدارس در زمان وقوع حوادث طبیعی تاکید کرد: تعطیلی مدارس دارای دستوالعمل های خاصی است و باید از طرف آموزش و پرورش درخواست و سپس در ستاد مدیریت بحران مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود.
 
کرمی افزود: باید این موضوع برای مردم تشریح شود تا مطالبه عمومی برای تعطیلی مدارس در شرایط غیر اضطرار بوجود نیاید.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: برای رفع مشکل اطلاع رسانی در خصوص تعطیلی مدارس، یک شماره تلفن سه رقمی بزودی در این استان راه اندازی و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.
 
مدیرکل هواشناسی استان ایلام نیز در این نشست گفت: از هفته گذشته تاکنون وضعیت سامانه بارشی رصد شده و 2 اطلاعیه و اخطاریه نیز برای اطلاع مسئولان و مردم صادر شده است.
 
یوسف شیخ الملوکی افزود: سامانه بارشی از نوع سودانی و همراه با جریانات جنوبی و مرطوب است و 2 موج بارشی طی امروز و فردا دارد که هر 2 پر قدرت هستند.
 
وی تاکید کرد: در برخی نقاط استان با توجه به توپوگرافی منطقه احتمال بالا رفتن بارندگی ای لحظه ای و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.
 
شیخ الملوکی یادآور شد: همچنین با توجه به رطوبت زیاد در تونل آزادی، قلاجه و کبیرکوه پدیده مه گرفتگی در مناطق کوهستانی و مرتفع استان باعث اختلال در ترددهای جاده ای خواهد شد.
 
بر اساس گزارش هواشناسی میزان بارندگی در استان ایلام از ابتدای مهرماه تاکنون 61 درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است.
 
سامانه بارشی که از صبح شنبه فعالیت خود را در مناطق مختلف این استان آغاز کرده تا اواخر وقت فردا ادامه خواهد داشت./ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار