مدیرکل صنایع دستی و گردشگری یزد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاکید بر اهمیت احیای صنایع دستی فراموش شده یزد، گفت: یزد به قطب صنایع دستی کشور تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۳۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 13 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدمهدی شرافت در نشست کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد که با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد، اظهار داشت: هیچ کسی منکر مشکلات بافت تاریخی یزد نیست.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش و توان برای رفع این مشکلات به کار بسته شده، گفت: ما به این مشکلات آگاه هستیم ولی نمی‌توان تمام این مشکلات را برطرف کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: یک سری اشتباهاتی هم در ارتباط با این بافت انجام شده که سعی می‌کنیم دیگر چنین اشکلاتی و اشتباهاتی انجام نشود.

شرافت تصریح کرد: یزد به عنوان قطب صنایع دستی کشور معرفی می‌شود و هنرهای متعددی در این راستا احیا می‌شوند که از جمله این هنرها می‌توان به کاری بافی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر کارایی بافی، می‌توان به احیای هنرهایی از جمله ترمه و گلیم اشاره کرد، به دنبال احیای دیگر صنایع دستی در استان یزد هم هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: در راستای توجه به صنایع دستی یزد، نخستین نمایشگاه منسوجات و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در استان یزد در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار