کد خبر: ۳۴۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳ 21 December 2016
سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با صدور حکمی «جواد جامعی» از مداحان مشهور و برجسته را به عنوان سرپرست بسیج مداحان این استان منصوب کرد. به گزارش ذاکرنیوز، جواد جامعی در مراسمی با حضور معاونت ها و اقشار مختلف سپاه سلمان به عنوان سرپرست بسیج مداحان سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات سرهنگ ارجونی رییس سابق سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان تقدیر شد.
گفتنی است، ارجونی چندی پیش به عنوان جانشین سازمان بسیج مداحان کشور معرفی شد.
محمد جواد جامعی در گفت و گو با خبرنگار ذاکرنیوز گفت: از سن سه سالگی که همراه پدرم به مسجد می رفتم نوحه خوانی را آغاز کردم و در سن 18 سالگی به صورت حرفه ای به این کار پرداختم.
وی با بیان اینکه با یک بار میکرفون به دست گرفتن نمی توان مداح شد خاطر نشان کرد: مداحی در درجه اول ذاتی و تجربی است اما برای شناخت چار چوب آن باید دوره های آموزشی را سپری کرد.
وی بیان کرد: الحمدالله در حال حاضر این بستر برای مداحان سیستان و بلوچستان فراهم شده و می توانند در بسیج و کانون مداحان نام نویسی و در کلاس های آموزشی شرکت کنند.
وی ادامه داد: هر سال چند نوبت مداحان برای شرکت در کلاس های مداحی از طریق سازمان به تهران و قم اعزام می شوند تا با چارچوب مداحی به خوبی آشنا شوند.
سرپرست سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان گفت: مداحی یک هنر است و فردی که این استعداد را در خودش می بیند باید به بهترین شکل از این موهبت الهی استفاده کند.
جامعی اظهار داشت: به لطف خدا و اهل بیت علیهم السلام در چهار دوره سوگواره نواها و اشعار آیینی که به همت هیات رزمندگان اسلام و بسیج مداحان کشور همه ساله در تهران برگزار می شود شرکت کردم و توانستم یک مقام دومی یک مقام سومی و 2 مقام چهارمی کشوری را به دست آورم.
وی بیان کرد: کسی که وارد وادی مداحی می شود ابتدا باید بتواند هم در هیات و هم برای عموم مردم مداحی کند.
وی با انتقاد از مداحانی که می گویند ما هیاتی هستیم و برای عموم نمی توانیم مداحی کنیم افزود: این حرف برای مداح ضعف است ما ابتدا باید سنگر مساجد را حفظ کنیم چون همه ما از همین مساجد رشد کرده ایم.
وی بیان کرد: الحمدالله هیات های مذهبی در سیستان و بلوچستان انقلابی و ولایی هستند و خوب می دانند که استان ما در خط مقدم جبهه ی فرهنگی کشور قرار دارد و نباید از سبک های غیر متعارف که در بعضی هیات های استان های دیگر وجود دارد استفاده کنند.
جامعی با اشاره به برنامه های آینده بسیج مداحان استان گفت: برگزاری نخستین یادواره ی شهدای مداح استان و تدوین کتابچه ی مستندات و زندگینامه ی این شهدا ، برگزاری کلاس های آموزشی برای نوجوانان و جوانان علاقه مند به حرفه ی مداحی، دیدار با خانواده های معظم شهدا توسط مداحان پیشکسوت و جوان از جمله برنامه های این نهاد است.
به گزارش ذاکرنیوز، این در حالی است که در انتخابات هیات رئیسه کانون مداحان و شاعران آیینی سازمان تبلیغات اسلامی که روز سه شنبه در زاهدان برگزار شد جواد جامعی با اکثریت آرا به مدت 2 سال به عنوان رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار