کتابخانه شهدای نوبهار تنها مرکز فرهنگی این منطقه است که از ۷ سال پیش تاکنون به دلیل کمبود اعتبار ساخته نشده است.
کد خبر: ۳۴۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 20 December 2016
به گزارش تابناک قم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم درباره کتابخانه شهدای نوبهار که بعد از ۷ سال هم چنان بی‌استفاده است، گفت: این منطقه هم از مناطق کمتر برخوردار به ویژه از نظر امکانات فرهنگی است. این کتابخانه سال ۸۹ برای ساخت کتابخانه‌ای بهتر تخریب شد و این پروژه در وسط کار به دلیل مشکلات مالی با رکود مواجه شده است.

حجت‌الاسلام «عطاءالله جباری» با بیان این‌که سال ۹۳ فعالیت اجرایی این پروژه ادامه یافت و تاکنون هم ادامه دارد، اضافه کرد: این پروژه تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما با مسائلی مواجه هستیم و سعی می‌کنیم با حمایت‌های مسئولان استان به ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که کمک خوبی به ما کردند، این کتابخانه را تا دهه فجر امسال افتتاح کنیم.

وی افزود: البته برای افتتاح این پروژه به بودجه نیاز داریم. این کتابخانه با درجه استاندارد در حدود۳ هزار مترمربع زیربنا دارد و در یکی از محروم‌ترین نقاط شهر قم بنا می‌شود چراکه غیر از این کتابخانه هیچ مرکز فرهنگی دیگری در آن محدوده وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی کتابخانه شهدای نوبهار نیاز اهالی منطقه نوبهار به لحاظ فرهنگی، تا حدی تأمین شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار