مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام از عموم مردم استان ایلام با گروه های خونی متفاوت خواست برای افزایش ذخایر بانک خون استان با مراجعه به این پایگاه نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.
کد خبر: ۳۴۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 18 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر مهدی اکبری دهبالایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه کاهش ذخیره بانک خون استان ایلام نسبت به استانداردهای تعریف شده برای تامین نیازهای خونی مراکز درمانی استان همکاری مردم در اهدای خون اجتناب ناپذیر است.
 
وی افزود: مصرف عمده خون و فرآورده های خونی استان در ایام اربعین و همچنین به علت فصل سرما و کاهش میزان مراجعه مردم برای اهدای خون باعث افت ذخایر خون استان شد.
 
اکبری دهبالایی یادآور شد: برای جبران کاهش ذخایر بانک خون استان نیازمند دریافت خون اهداکنندگان از گروه های مختلف خونی هستیم تا در فصل سرما استان ایلام مشکلی از نظر تامین و مصرف خون و فرآورده های خونی نداشته باشد.
 
وی در خصوص شرایط اهداکنندگان خون نیز اظهار کرد: همه افراد با میانگین سنی 18 تا 60 سال یا وزن حداقل 50 کیلوگرم و دارای وضعیت سالم جسمانی می توانند خون خود را اهدا کنند و قبل از خونگیری از این افراد آزمایش های مختلف برای تایید سلامت خون آنها انجام می پذیرد.
 
به توصیه مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام اهداکنندگان قبل از مراجعه به پایگاه انتقال خون استان برای اهدای خون باید یک وعده غذایی شامل صبحانه یا نهار را میل کرده و سپس برای اهدای خون اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه استان ایلام همیشه از نظر تامین و ذخیره خون و فرآورده های خونی جزء استان های موفق و پیشرو کشور است، گفت: فرهنگ اهدای خون در بین مردم استان ایلام به خوبی جای خود را یافته است./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
مردم غیور استان ایلام همواره و در زمینه اهدای خون در سطح کشور پیشرو بوده اند. اما متأسفانه در همه شهرستانها پایگاه خونگیری ثابت و حتی موقت وجود ندارد، ضمن اینکه در تمام کشورها دریافت خون و پلاسمای خون در ازای جبران مادی انجام می گیرد. متأسفانه انتقال خون هیچ ابزار تشویقی برای اهداکنندگان و اعضای دائمی ندارد. اهداء کردن خون چه در جبهه های نبرد با دشمن باشد و چه در پایگاه انتقال خون، در هر دو صورت قابل تقدیر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار