مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر از امروز 27 آذر تا 22 بهمن مراجعان به شهرداری از تخفیفات و تسهیلات ویژه بهره مند شوند.
کد خبر: ۳۴۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 18 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی اصغر رنگرز جدی در گفت وگویی اظهار داشت: کسانی که برای پرداخت عوارض ساختمانی و مشاعی و بهای خدمات به صورت نقدی اقدام کنند از 30 درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه شورای شهر، امسال امکان تهاتر ملک در ازای بخشی از بدهی عوارض ساختمانی و جرائم ماده 100 وجود دارد که این تسهیلات ازامروز اجرایی شد.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که بدهی خود را 30 درصد نقدا پرداخت کرده و مابقی را در هشت قسط بپردازند مشمول 25 درصد تخفیف می‌شوند.

رنگرز جدی با بیان اینکه افرادی که 10 درصد نقدی و مابقی را در 12 قسط پرداخت کنند مشمول 15 درصد تخفیف می شوند، افزود: امسال یک مورد جدید به تسهیلات و تخفیفات اضافه شده که امکان تهاتر با ملک وجود دارد و با توجه به رکود بازار ملک، اگر کسی بخواهد 50 درصد از بدهی را به صورت ملک پرداخت کند و ارزش معوض داشته باشد در کمیته تملک بررسی شده و در صورتی که مشخصات مطابق شرایط باشد و مابقی بدهی نیز به صورت نقدی پرداخت شود بخش نقدی مشمول 25 درصد تخفیف می‌شود.

وی گفت: افرادی که جرائم ماده 100 را به صورت نقدی پرداخت کنند نیز از 20 درصد تخفیف بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه امکان پرداخت قسطی جرائم ماده 100 نیز وجود دارد، گفت: در صورت پرداخت قسطی این جرائم نیز در 12 قسط، مودیان مشمول 10 درصد تخفیف می‌شوند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که برخی مودیان عوارض ساختمانی و جرائم ماده 100 نیز بخواهند 70 درصد بدهی خود را تهاتر کنند مابقی بدهی آنها در صورت پرداخت نقدی مشمول 15 درصد تخفیف می‌شود.

وی گفت: اگر مودیانی قبلا بدهی عوارض ساختمانی خود را تقسیط کرده باشند و بیشتر از 50 درصد بدهی باقی مانده باشد و بخواهند به صورت یکجا تسویه کنند از 20 درصد تخفیف بهره مند خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه تهاتر حتما با نظر کمیته تملک انجام می شود و برای هر ملک یکبار قابل اعمال است، گفت: در لایحه پیش بینی شده که اگر نیاز بود تخفیفات تا 20 اسفند تمدید شود با این شرط که در هر مورد 10 درصد از تخفیفات کسر شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: به همشهریان توصیه می کنیم سریع تر پرونده های خود را تکمیل کرده و از تخفیفات در زمان مقرر بهره مند شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار