مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 50 طرح نیمه تمام در حوزه گردشگری این استان وجود دارد که برای اتمام آن ها هشت هزار و 870 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز است.
کد خبر: ۳۴۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 15 December 2016
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی، درقم افزود: با اتمام این طرح ها که در آن ها 26 هزار و 880 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، هشت هزار و 145 تخت به مجموع تخت های گردشگری استان اضافه می شود و هفت هزار و 602 تن شاغل می شوند.

وی اضافه کرد:به جز یک بانک، بانک های دیگر استان برای ارائه این تسهیلات اعلام آمادگی نکرده اند.

وی به جزییات طرح های گردشگری در دست اقدام اشاره کرد و گفت: 27 اماکن اقامتی، با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد با میزان سرمایه گذاری 12 هزار و 930 میلیارد ریال در حال ساخت است.

رضایی افزود: این طرح ها با ایجاد تعداد 6 هزار و 605 تخت و با اشتغال زایی برای یک هزار و 144 تن، به سه هزار و 240 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اتمام نیاز دارند.

وی اضافه کرد: 21 مجتمع گردشگری نیز با 9 هزار و 450 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال ساخت است که برای اتمام آن ها باید چهار هزار و 13 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اعطا شود.

به گفته وی، این مجتمع ها با 541 تخت فعال برای سه هزار و 458 تن اشتغال زایی می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: 2 منطقه نمونه گردشگری نیز با سرمایه گذاری چهار هزار و 500 و یک هزار تخت و همچنین با اشتغال زایی برای سه هزار تن از دیگر طرح هایی است که برای اتمام باید یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: سالانه 2 میلیون گردشگر خارجی و 20 میلیون مسافر داخلی به استان قم سفر می کنند که نبود زیرساخت مناسب مهم ترین مانع درآمدزایی از طریق گردشگری در این استان است.

وی اضافه کرد: با وجود این که زیرساخت های قم ضعیف است، ولی قم مقصد بیش از نیمی از گردشگران خارجی است که هر سال به ایران سفر می کنند.

رضایی اضافه کرد: استان قم ظرفیت ویژه ای در جذب گردشگران دارد، ولی اگر به اصلاح و تقویت ساختارهای گردشگری توجه نشود به تدریج با کاهش گردشگر مواجه می شویم.

وی گفت: در استان قم 10 هزار و 237 تخت در حوزه گردشگری فعال است که این تعداد باید به 30 هزار تخت برسد.

وی افزود: گردشگران و مسافرانی که به قم سفر می کنند به طور میانگین 2 شب در این استان اقامت دارند که باید به چهار شب افزایش یابد و تعداد اشتغالی که در این حوزه ایجاد شده از هفت هزار و 500 مورد به 15 هزار شغل افزایش یابد.

273 واحد اقامتی با 10 هزار و 237 تخت، 92 مجتمع گردشگری و پذیرایی و 64 دفتر و شرکت خدمات مسافرتی در استان قم فعال است.

رضایی در ادامه به لزوم ایجاد بازارچه های موقت و دائمی صنایع دستی در استان قم اشاره و بیان کرد: با برپایی این بازارچه ها به اشتغال زایی شاغلان در حوزه صنایع دستی به ویژه زنان سرپرست خانوار کمک ویژه ای می شود.

هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور سعید شیرکوند، معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و مسئولان استانی در سالن جلسات امام جواد(ع) قم برگزار شد؛ در این جلسه موانع سرمایه گذاری در بخش گردشگری و همچنین مشکلات واحدهای تولیدی استان بررسی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار