مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه آسیب‌شناسی‌های لازم در زمینه عدم تمکین نسبت به امور وقفی باید صورت گیرد، گفت: در این خصوص باید از مردم جویا شد و آسیب‌های آن را بررسی کرد.
کد خبر: ۳۴۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 15 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در جلسه بهره‌وری اقتصادی که صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به راهبرد سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برگزار شد، اظهار داشت: احیای وقف امانت بزرگی است که در دست ما قرار دارد و باید نسبت به آن‌ امانتدار باشیم.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که باید نسبت به آن تعهد داشته و آن‌ها را تعیین و تکلیف کنیم، تنظیم سند، پیگیری، نظارت و غیره است که با تعامل و همکاری این مهم تحقق می‌یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر تعداد بسیاری از رقبات وجود دارد که تعیین و تکلیف نشده است و برای این مهم باید در درجه نخست اولویت‌سنجی صورت گیرد که کدام یک از آن‌ها مهم‌تر و همچنین دارای سند است تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

عادل بیان کرد: در این حوزه می‌توان پیشنهادات مختلفی ارائه کرد که از جمله آن‌ها با مراجعه به محل و دیدار با عموم مردم، مسؤولان سازمانی، محلی جلب رضایت و اتخاذ تصمیمات لازم صورت گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه آسیب‌شناسی‌های لازم در زمینه عدم تمکین نسبت به امور وقفی باید صورت گیرد، عنوان کرد: در این خصوص باید از مردم جویا شد و آسیب‌های آن را بررسی کرد و می‌طلبد همکاران با توان بیشتری وقت گذاشته و اولویت رقبات را از لحاظ کمی و کیفی در نظر بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مطرح کرد: خوشبختانه تمام همکاران در یک سو و در مسیر هدف کلی این اداره‌کل گام بر می‌دارند و باید کمک حال یکدیگر باشند.

عادل یادآور شد: در حال حاضر تعداد بسیاری از رقبات بدون اجاره است که باید این رقبات را همانند اموال خود فرض کرده و با یک جدیت و تعامل بیشتر نسبت به آن تعیین و تکلیف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تأکید فراوانی نسبت به آن داشته‌اند، باید همانطور که اقدامات مهمی صورت گرفته، اهتمام بیشتری هم در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: خوشبختانه بسیاری از این امور در حال انجام است که باید ظرفیت‌ها را بالا برده و از آن به نحو احسن استفاده کرد.

عادل استفاده از مصالح و کالاهای ایرانی در بقاع متبرکه و موقوفات، تحقق امور فرهنگی شاخص، انجام پروژه‌های عمرانی همانند پروژه عمرانی ابوترابی که خود سهم بسزایی در ایجاد اشتغال داشته است را از مهم‌ترین موارد تحقق اقتصاد مقاومتی در استان قزوین عنوان کرد.

این مسؤول گفت: مسکن ارزان قیمت بیدستان، ساخت درمانگاه و مجتمع همودیالیز که در بخش بهداشت، درمان و اشتغالزایی اقدامات خوبی صورت گرفته است از دیگر موارد مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان قزوین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار