مراسم بهره برداری از 60 دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی شهراهواز با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزارشد
کد خبر: ۳۴۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 15 December 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛شهردار اهواز  در این مراسم گفت: وضعیت حمل و نقل درون شهری در سطح کشور و کلانشهر ها رضایت بخش نیست زیرا  از سال 1389 تاکنون به دلیل محدودیت های اعتباری، خرید اتوبوس به صورت متمرکز متوقف شد.

سید خلف موسوی افزود: برای خرید یک دستگاه اتوبوس 17/5 درصد هزینه آن را شهرداری ها پرداخت و مابقی  آن را وزارت کشور تقبل می کند. هزینه یارانه نیزکه می بایست توسط دولت به مردم پرداخت شود که بر دوش شهرداریها  است و بخش اندکی از آن را وزارت کشور پرداخت می کند.

وی ادامه داد: با تدبیر آقایان خندان دل، راحتی و نوذرپور  و زحمات بسیاری که برای بازسازی اتوبوسها انجام دادند، این طرح عملیاتی و امروز 60 دستگاه اتوبوس بازسازی و به ناوگان اتوبوسرانی اهواز اضافه شد که تا پایان سال نیز 100 اتوبوس دیگر به ناوگان اتوبوسرانی شهر اهواز اضافه خواهد شد.  

شهردار اهواز به بازدید خود همراه با آقایان خورشیدی و حیدری دو عضو شورای اسلامی شهر اهواز و معاونین سازمان اتوبوسرانی ازیک شرکت اشاره کرد و گفت: هدف از این بازدید، خرید اتوبوسهای 18 متری و راه اندازی خطB.R.T  شهر اهواز است که اعضای شورای شهر قول پیگیری برای مصوب کردن این طرح را داده اند تا شهرداری اهواز بتواند نخستین خط B.R.T را در شهر اهواز عملیاتی کند و این امرمستلزم همکاری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور است.

وی همچنین از قول مساعد استاندارخوزستان در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: وضعیت حمل و نقل نیازمند حمایت دولت است و بدون این موضوع، شهرداری ها قادر به تغییر و تحول در وضعیت حمل و نقل نیستند.

سید خلف موسوی افزود: امیدواریم حمایت های وزارت کشور شامل شهرداری اهواز شود ، البته این بدلیل مشکلاتی است که شهر اهواز در جنگ تحمیلی و در بازسازی با آن مواجه بود، 16 سال از قافله توسعه عقب بودیم و این عقب ماندگی می بایست در برنامه های دولت دیده و جبران شود.

همچنین رستم منش مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری اهواز در این مراسم گفت: از آنجایی که امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد و در ادامه بازسازی های سال های قبل، تعداد 60 دستگاه اتوبوس نوسازی و از صفر تا ۱۰۰ مورد بازسازی قرار گرفتند.

وی افزود: قطعات کار شده روی موتور اتوبوس ها، ورق بدنه، سقف و کف اتوبوس همه برند اصلی هستند و هر۶ اتوبوس معادل قیمت یک اتوبوس می تواند خدمات رسانی لازم را به شهروندان ارائه دهد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی با بیان اینکه شهرهای استان خوزستان به کمک و مساعدت مسئولان کشوری نیاز دارند و باید بیشتر به آنها توجه شود بیان کرد: این اتوبوس ها در صورت تامین اعتبار به سیستم سرمایشی مجهز می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد در سرزمینی که به خون شهدا متبرک است، بتوانیم خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه و به شهدای والامقام ادای دین کنیم.

مدیرکل امورشهری استانداری خوزستان نیز در این مراسم گفت: در 9 شهر بزرگ  خوزستان یک هزار و ۱۰۰ اتوبوس وجود دارد که قبل از نوسازی های صورت گرفته تنها ۶۶۰ دستگاه فعال بودند و براساس برآورد صورت گرفته نیز  به یک هزار و ۱۰۵ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز داریم.

پیمان کاظمی نژاد سهم جابجایی ناوگان اتوبوسرانی در کل استان را ۲۶ درصد عنوان کرد و گفت: نیاز است از ظرفیت ۴۴ درصدی فرسودگی اتوبوس ها با همتی که برای این کار دارند هرچه سریعتر استفاده کرده و اتوبوسها را بازسازی کنند.

وی ادامه داد: 30 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی در اختیار شهرداری اهواز قرار گرفت. ۵۷۹ دستگاه فرسوده  وجود دارد که ۷۴ درصد اتوبوس های اهواز را شامل می شود. همچنین ۲۷۵ اتوبوس فعال داشتیم که با اضافه شدن ۶۰ دستگاه جدید شاهد افزایش ۲۱ درصدی ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

مدیرکل امورشهری استانداری خوزستان  همچنین تصریح کرد: در اهواز ۵۰۰ ایستگاه سایبان دار وجود دارد که فقط ۵۴ ایستگاه مکانیزه هستند و باید بیشتر به این امر توجه شود. برای کولردار شدن هر دستگاه اتوبوس به ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز داریم و از آنجائیکه هوای استان خوزستان گرم است و هشت ماه از سال باید کولر روشن باشند، انشاالله اعتبار ویژه ای برای کولردار شدن این اتوبوس های بازسازی شده اختصاص دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار