با پیام آیت الله سبحانی
آیین افتتاح ششمین جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش کوهرنگ و نخستین نمایشگاه فناوری های نرم، روز چهارشنبه با پیام آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در سالن بعثت فرهنگسرای جوان قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 14 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمد محمد رضایی در این آیین، با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره گفت: در جشنواره رویش کوهرنگ اختراعاتی می‌توانستند شرکت کنند که از سال 92 به بعد ثبت شده بودند و هر مخترع می‌توانست فقط با یک اختراع در این جشنواره شرکت کند.

وی ادامه داد: تازگی اختراع و آثار اقتصادی و فرهنگی آن جزء ملاک‌های داوری جشنواره رویش کوهرنگ بود، داوران این جشنواره از استان‌های مختلف بودند و از تسهیل گران خواستیم برای کمک به مخترعان در جشنواره رویش کوهرنگ شرکت کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم افزود: اختراعاتی که در جشنواره رویش کوهرنگ مورد تأیید نهایی قرار بگیرند، امکانات ویژه‌ای در اختیار مخترعین آن‌ها قرار می‌گیرد و روند تجاری‌سازی این اختراعات شروع می‌شود.

محمدرضایی با اشاره به نمایش اختراعات در جشنواره رویش کوهرنگ اظهار کرد: در این جشنواره 184 اختراع در معرض دید عموم قرار گرفته که از میان این اختراعات، 42 اختراع از استان تهران و 36 اختراع از استان اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: اختراعاتی که در جشنواره رویش کوهرنگ به نمایش گذاشته شد، در بخش‌های مختلفی همچون مهندسی برق، کشاورزی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، پزشکی و تجهیزات پزشکی بوده است.

گفتنی است ؛ در ابتداي اين مراسم پيام آيت الله العظمي سبحاني توسط دكتر محمد رضايي رئيس بنياد نخبگان استان قم قرائت شد.

در پیام این مرجع تقلید که توسط محمد محمدرضایی رئیس بنیاد نخبگان استان قم قرائت شد، آمده است:

خداوند کسانی را که ایمان آورده اند و کسانی که علم به آنها داده شده است درجات عظیم می بخشد.
 
عزیزان مبتکر، قرآن مردم را به تفکر و تدبر در عالم هستی فرامی خواند و به برتری عالمان اشاره می کند به گونه ای که پیامبر اسلام(ص) علم مورد نیاز جامعه را بر هر مسلمانی واجب شمرده است. از این رو مسلمانان در هر عصر در دانش سرآمد برای جهانیان شدند و تمدن اسلامی را رقم زدند.

قدر این ارزش و خلاقیت را که خداوند به شما داده است بدانید و سعی خود را در راه اعتلای استقلال فکری جامعه به کار بگیرید و از همه مسئولان و استادان دانشگاه می خواهم که روحیه خلاقیت را در دانشجویان برانگیزانند تا شاهد اعتلای علمی جمهوری اسلامی ایران باشیم.

ششمين جشنواره منطقه اي اختراعات و ابتكارات رويش كوهرنگ و اولين نمايشگاه فناوري هاي نرم با حضور فناوران، مخترعان و مبتكراني از استان هاي قم، البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختياري، مركزي و چند استان كشور، روزهاي 24 الي 25 آذر ماه به ميزباني استان قم و در محل نمايشگاه دائمي استان دائر است. 

شايان ذكر است در اين جشنواره و نمايشگاه بيش از 220 اثر و محصول به نمايش گذاشته شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار