اخبار پلیس
فرمانده انتظامي استان از کشف 225 دستگاه تلفن همراه قاچاق به ارزش بيش از پنج و نیم ميليارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 14 December 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه، سردار "منوچهر امان اللهی" گفت:  مأموران یگان امداد شهرستان کرمانشاه حين گشت زني در خیابان های منتهی به خروجی شهر کرمانشاه، به دو دستگاه خودرو 206 که با سرعت بالا و بدون توجه به ایست پلیس از اکیپ گشت عبور می کنند، مشکوک شده و خودرو ها را تحت تعقیب قرار می دهند.

وی ادامه داد: در این راستا شماره پلاک خودروهای مذکور به منظور مسدود کردن راه های خروجی به تمام واحدهای گشت یگان امداد اعلام شد، که در نهایت یکی از خودروها به علت عدم كنترل و سرعت بيش از حد مجاز، واژگون و راننده مصدوم گردید، خودروی دیگر نیز پس از مدتی تعقیب و گریز و حضور گشت های ویژه یگان امداد، تسلیم ماموران پلیس شد.

مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: با توجه به مشکوک بودن مورد، خودروها توسط کارشناسان و متخصصان انتظامی شهرستان مورد بررسی دقیق قرار گرفت و تعداد 225 دستگاه تلفن همراه قاچاق که به صورت بسیار ماهرانه ای در خودروها جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

سردار امان اللهی با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان ارزش محموله بیش از پنج و نیم ميليارد ریال برآورد شده است، عنوان کرد: سه نفر متهم حدوداً 40 ساله که پیش از این نیز سابقه حمل کالای قاچاق داشتند دستگیر و دو دستگاه خودروی سواری نیز توقیف شد.

وی گفت: متهمان در بازجویی های فنی اعتراف کرده اند که محموله را به قصد توزیع در پایتخت، از شهرستان های مرزی کرمانشاه بارگیری کرده اند، لذا جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: مرز طولانی کرمانشاه با کشور عراق و از طرفی نرخ بالای بیکاری در استان، بستر مناسبی برای جابجایی کالاهای قاچاق فراهم آورده است، اما نیروی انتظامی در راستای فرامین فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدامات کنترلی و مراقبتی را افزایش و برخورد قاطع با مخلان نظام اقتصادی کشور را در اولویت های کاری خود قرار داده است.

 

دکتر قلابی پوست و مو دستگیر شد!

رئيس پليس فتا انتظامي استان از دستگيري دکتر پوست و مو قلابی که با نام یکی از پزشکان معروف استان اقدام به فعالیت در شبکه های اجتماعی و ارائه مشاوره کرده بود، خبرداد.

 سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: در پي شکايت خانم پزشکی مبني بر اینکه شخصی ناشناس در شبکه اجتماعي تلگرام با سوء استفاده از عنوان و تصاوير پروفايل شخصي وی، خود را پزشک پوست و مو معرفي کرده و از مردم خواسته است که مشکلات و بيماري هاي پوستي خود را مطرح کنند تا وی مشاوره ارائه نماید، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا  قرار گرفت.

 اين مقام انتظامي در ادامه تصريح كرد: ماموران با انجام بررسي هاي فني و تحقيقات گسترده، فردي را در اين زمينه شناسايي و پس اخذ مجوز از مقام قضائي دستگير کردند که در این راستا تجهيزات دیجیتال وي به آزمایشگاه ادله این پليس منتقل و مورد بررسي قرار گرفت و مدارک و مستندات لازم از تجهیزات وي استخراج شد.

 

سرهنگ کریمی ضمن بیان اینکه متهم در تحقيقات صراحتاً به بزه ارتکابي اقرار کرده است، گفت: از کاربران شبکه های اجتماعی تقاضا دارم به هیچ وجه به افرادی که نمی شناسند اعتماد نکنند چراکه در فضای مجازی هر کسی می تواند خود را شخصی دیگر معرفی کند، لذا اگر نیاز است با متخصص در امری ارتباط برقرار کنید به صورت حضوری به دفتر وی مراجعه نمایید.

 

توقیف سه تن چای قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامي شهرستان کرمانشاه از کشف سه تن چای قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و 100 ميليون ريال خبر داد.

سرهنگ " رضا شيرزادي" اظهارداشت: مأموران کلانتری 25 دولت آباد شهرستان کرمانشاه حین گشت زني در یکی از خيابان های فرعی شهر، به انتقال بسته های چایی از يك دستگاه كاميون بنز به داخل انباری متروکه مشکوک شدند و به محض نزدیک شدن به خودروی مذکور، راننده و شاگردش اقدام به فرار کردند، اما در نهایت تسلیم پلیس شدند.

وی تصريح کرد: مأموران در بازرسي از خودرو سه تن چای قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف کردند که طبق نظر کارشناسان، ارزش محموله بیش از یک میلیارد و 100 ميليون ريال برآورد شده است.

این مقام انتظامی گفت: بر اساس اعتراف متهم دستگیر شده، محموله چای قاچاق از شهرستان های مرزی، به منظور توزیع در سطح شهر کرمانشاه بارگیری شده بود، که در این زمینه متهم پس از تحقيقات تکميلي براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي و یک دستگاه کامیون نیز توقیف شد.

سرهنگ شيرزادي خاطرنشان ساخت: برخورد قاطع با پديده شوم قاچاق کالا و جرايم اقتصادي به صورت ويژه در دستور کار انتظامي اين شهرستان قرار دارد و قاچاقچیان بدانند پلیس کوچکترین چشم پوشی در راستای لبیک به پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نخواهد داشت و با قاطعیت، با این معضل برخورد خواهد کرد.

 

صدور بیش از 54 هزار مورد گواهینامه در کرمانشاه

رئیس پلیس راهور استان گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری پس از سیر مراحل قانونی و فرایند آموزش، 54 هزار و 371 گواهینامه رانندگی از نوع صدور اولیه، تجمیع و تعویض صادر شده است.

سرهنگ "محمد مرادی" اظهار داشت: پلیس راهور در زمینه های مختلفی به مردم خدمات ارائه می دهند که یکی از این خدمات بحث آموزش اعم از تئوری و عملی در زمینه گواهینامه است.

وی افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری پس از سیر مراحل قانونی و فرایند آموزش، 54 هزار و 371 گواهینامه رانندگی از نوع صدور اولیه، تجمیع و تعویض صادر شده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: اقدام برخی رانندگان که صلاحیت رانندگی و در واقع مهارت کافی جهت هدایت وسیله نقلیه را ندارند، خلاف قوانین و مقررات است و همکاران در صورت مشاهده قطعاً با آنها برخورد قانونی خواهد داشت.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: رانندگی بدون گواهینامه مشکلاتی را برای شخص و مردم به دنبال دارد که از جمله آن بروز حوادث و عدم انجام تعهدات نسبت به آسیب دیدگان است.

وی گفت: افرادی که مهارت در رانندگی ندارند و یا گواهینامه نگرفته اند، می توانند با مراجعه به آموزشگاه ها و مراکز صدور، جهت ثبت نام و سیر مراحل آموزش اقدام کنند.

 

خانواده ها باید دانش و آگاهی خود را از فضای مجازی افزایش دهند

رئیس پلیس فتا استان گفت: با رشد فناوری و اینترنت، خانواده ها وارد محیطی با واقعیت مجازی شده اند و برای راحتی در کارهای روزمره خود از این فضا استفاده می کنند، از آنجایی که خانواده ها نیازمند تجهیزات هوشمند برای دسترسی به اینترنت هستند، لذا باید دانش و آگاهی خود را افزایش دهند.

سرهنگ "علی کریمی" در برنامه تلویزیونی خانواده در پاسخ به این سوال که "آیا می شود خانواده ها از گوشی هوشمند استفاده نکنند و به گوشی های ساده اکتفا نمایند؟" گفت: پاسخ صحیح به این سوالات و عامل رفع نگرانی چیزی جز افزایش مهارت و آگاهی والدین و فرزندان در استفاده درست، سالم و امن از تلفن همراه نیست.

 وی افزود: با رشد فناوری و اینترنت، خانواده ها وارد محیطی با واقعیت مجازی شده اند و برای راحتی در کارهای روزمره خود از این فضا استفاده می کنند، از آنجایی که خانواده ها نیازمند تجهیزات هوشمند برای دسترسی به اینترنت هستند، لذا باید دانش و آگاهی خود را افزایش دهند.

این مقام انتظامی ادامه داد: نمی توان نقش و اهمیت تجهیزات هوشمند را در دنیای امروز نادیده گرفت اما والدین می توانند با رعایت نکات امنیتی تا حد بسیار زیادی مانع بروز آسیب ها و مخاطرات ناشی از استفاده فرزندان از اینترنت و گوشی های هوشمند شوند، البته بهتر است برای فرزندانی که در سن پایین تر قرار دارند، گوشی ساده خریداری کرد و یا از تجهیزاتی که سیمکارت روی آنها نصب نمی شود، استفاده کنند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: والدین برای کنترل فرزندان در فضاهای مجازی می توانند از نرم افزارهای کنترل فرزندان که راهنمای استفاده برخی از این نرم افزارها در سایت پلیس فتا به آدرس  cyberpolice.ir  موجود است استفاده کنند، با این برنامه ها می توانند زمان استفاده از سیستم را محدود و نوع اجرای برنامه ها را در آن تعیین کنند، همچنین نرم افزار گزارش کاملی از نحوه کار انجام شده توسط فرزند را ذخیره و به والدین ارائه می دهد.

وی افزود: با استفاده از برنامه های کنترل، والدین برای صفحات وب و پست الکترونیکی در صورتی که حاوی لغات کلیدی نامناسب هستند می توانند محدودیت دسترسی ایجاد کنند، همچنین حتماً باید پروفایل های فرزندان خود را در صفحات اجتماعی چک کنند .

این مقام انتظامی ادامه داد: والدین باید به فرزندان خود بیاموزند به درخواست کاربرانی که نمی‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال نکنند .

سرهنگ کریمی گفت: از دیگر راهکارهای مناسب، جانمایی مناسب رایانه در منزل است این کمک شایانی به حضور والدین در کنار فرزندانشان در فضای مجازی می کند، جانمایی مناسب به این معنی است که سیستم باید در جایی قرار بگیرد که تردد عمومی داشته باشد.

 

سرقت، نارضايتي مردم از عملکرد پليس را به دنبال دارد

فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب گفت: از آنجایی که سرقت امنیت روانی جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث نارضايتي مردم از عملکرد پليس مي شود، اولویت کار پلیس پیشگیری از وقوع سرقت در سطح شهرستان است.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در جمع فرماندهان کوپ شهرستان، معاونت ها و روسای پلیس های تخصصی بر لزوم توجه به مصوبات و اولويت‌ هاي قرارگاه مبارزه با سرقت تاكيد كرد.

وی گفت: به واسطه تلاش فرماندهان، مديران و كاركنان انتظامي براي توسعه و گسترش امنيت در حوزه‌هاي مختلف، شاهد بهبود شاخص‌ هاي امنيتي در سطح شهرستان بوده‌ ايم.

این مقام انتظامی افزود: از آنجایی که سرقت امنیت روانی جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث نارضايتي مردم از عملکرد پليس مي شود، اولویت کار پلیس پیشگیری از وقوع سرقت در سطح شهرستان است.

سرهنگ سرتیپ نیا تصریح کرد: خوشبختانه از ابتداي سال تاكنون با همت و تلاش و کوشش شبانه روزي قرارگاه مبارزه با سرقت، افزايش واحدهاي گشتي محسوس و نامحسوس و به کارگيري نگهبانان محله شاهد بهبود شاخص هاي امنيتي و کاهش چشم گیر سرقت در سطح شهرستان بوده ايم.

وی برقراري امنيت در جامعه را رسالت خطير نيروي انتظامي عنوان كرد و گفت: براي رسيدن به اين هدف با افرادي كه امنيت اجتماعي را به مخاطره بياندازند با اقتدار کامل در چهار چوب قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب رويكرد پليس را جامعه‌ محور دانست و ادامه داد: اجراي طرح ارتقای امنيت اجتماعي با هدف آرامش و آسايش مردم در حال اجرا است و در اين طرح به مشاركت مردم نيازمنديم.

سرهنگ سرتیپ نیا در پايان ضمن تاكيد بر اجراي دقيق مصوبات قرارگاه مبارزه با سرقت، ياد‌آور شد: مقابله با  انواع سرقت به عنوان مهمترين محور قرارگاه بايستي مورد توجه همه‌ مديران و فرماندهان باشد.

منبع: پایگاه خبری پلیس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار